6 favoriter från höstmodet



Den här bilden sammanfattar allt det jag gillar i höstens mode. Såhär vill jag klä mig i höst och det kommer nog inte vli några större problem att genomföra det. Min islandströja från Carin Wester kommer med andra ord fortsättas att användas flitigt. Bilden är hämtad från Très Bien Shop och samtliga plagg kommer från Our Legacy förutom skorna som är från Grenson. Our Legacy har också ett par riktigt snygga kängor i höstkollektionen och ni kan se dem lite längre ned i inlägget. Skönt också att Très Bien Shop tagit in en modell med lite mer "modellutseende" än tidigare. Sliten elegans är ett för mig ledande uttryck i den del av höstmodet som jag uppskattar överlägset mest.

Islandströja:
Tröjan från Our Legacy är riktigt snygg och det finns också en mössa med samma inside-out mönster. Den är kanske i tjockaste laget för att man ska kunna ha användning för av den just nu men om en till två månader så är den troligen en riktig favorit i garderoben. Jag uppskattar också de fiskarvibbar man får från den här sortens tröjor. Jag ska nog ta mig förbi PUB imorgon och kolla om den här passar. Tror att prislappen låg på 1 300 eller ytterligare en hundring.

Snörkängor: Jag gillar snörkängor och dess råare känsla. Wings and Horns gör de absolut mest attraktiva och mest välavvägda mellan slitet och välklätt om du frågar mig, men även Hope, Levi´s och tidigare nämnda Grenson gör riktigt snygga snörkängor. Om du själv känner dig sugen på att köpa ett par så är det helt klart snyggast med mörkbruna.

Mer inom ämnet här ›› Bildinspiration: Kängor

Otvättade jeans: Jag har som sagt saknat jeans väldigt mycket nu under våren då chinos-hysterin varit som värst och därför uppskattar jag verkligen att till exempel Our Legacy har valt att ta med mycket jeans i höstkollektionen. Den trevliga detaljen med det flätade lädret som märke gör Our Legacys jeans något mer attraktiva än konkurrenternas. 

Vintagebrouges: Ett par slitna brouges i ljust brunt är den perfekta avvägningen mellan välklätt och trashigt. I höst vill jag ha det välklätt, inte uppklätt, men med en råare touch och jag tycker att just slitna brouges är perfekt för ändamålet att manifestera denna look som jag talar om.

Rock: Ja, jag fortsätter att tjata om rockar. Rocken är höstgarderobens i särklass viktigaste plagg och precis som den ofodrade kavajen kunde lyfta en outfit i våras, kan rocken göra det i höst. Det spelar ingen roll om du väljer att köra på trenchcoat, peacoat, mackintosh-rock eller en sedvanlig yllerock, i höst ska du ha en och den ska gärna vara beige.

Mer inom ämnet: här ›› Bildinspiration: Mackintosh och här ›› 5 höstjackor

Raggsockor: För att verkligen poängtera hur mycket jag saknat Sveriges råa kyla så tog jag med ett par raggsockor på listan. Snyggt att kombinera med ett par snörkängor eller ett par canvasskor och dessutom så kan jag inte komma på något som mer skulle kunna trasha till en annars tråkig outfit. Det vardagliga mode som jag har fallit för inför hösten är lite fiskarinfluerat om du frågar mig. Islandströja, skepparkavaj, uppkavlade mössor, raggsockor och flera andra plagg är det som attraherar mig inom höstmodet.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Anton

Fantastiskt snygg tröja. Såg att "King" också hade favoriserat den.

2009-09-07 @ 17:32:29
Postat av: Mikael

Kanon bra inlägg!

2009-09-07 @ 17:32:44
Postat av: Hugo

Anton: Jo, jag såg också det. Denna var en av få som jag gillade dock (den från Paul Smith var annars sjukt snygg likaså).



Mikael: Kul att höra! Jag får väl fortsätta med lite inlägg av den här typen.



Hugo

2009-09-07 @ 19:12:24
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0