Veckans Outfit: Green Street Hooligans



Filmen Green Street Hooligans hade helt klart ett finger med i spelet när Casualstilen var som hetast för sådär två till tre år sedan. I den första Veckans Outfit på ett tag, har jag valt att tolka den på mitt sätt och slutresultatet lär ni inte ha undgått. Mössan får det hela lite mindre farligt vilket passar mig utmärkt. Det blir helt enkelt lite mer Hugo. Om man verkligen skulle anamma stilen så kanske mössan får åka av däremot. För en gångs skull har Our Legacy inte med ett enda plagg utan det är i stället plagg från märken som jag tidigare inte använt mig av på bloggen. Mössan från Maison Martin Margiela är dock ett undantag då ni säkert läste om den i
5 uppkavlade mössor.

Rock:
Aquascutum. Aquascutums modell Aquamac är en relativt kort Macintosh-rock med dold knäppning. Jag tycker personligen att den är hur snygg som helst. Förutom att den är snygg och funktionell så fungerar den dessutom att använda i flera olika stilar. Kombinerad med ett par vita byxor av italienskt stuk, en lammullströja och en rosa skjorta med cut-away krage så blir det hela väldigt dressat italienskt. Om man istället väljer att kombinera med ett par jeans och sneakers så är stilen helt plötsligt stämplad som casual.

Jeans: Levi´s 501. Levi´s klassiska modell 501 är så "jeans" det kan bli och jag tog helt enkelt bara det första jag kom att tänka på. Nej förresten, jag tänkte på A.P.C först men för det första så är deras jeans oftast för glansiga och för det andra så har jag redan med ett plagg från A.P.C.

Väska: A.P.C. En mindre glamourös weekendbag från A.P.C kändes som ett klockrent val i sammanhanget. Ett klockrent val som sagt, men forfarande en kompromiss då en weekendbag från till exempel Piero Tucci skulle ge det hela ett "brattigt" intryck och jag aldrig skulle lägga upp en hockeytrunk på bloggen.

Skor: Opening Ceremony. Vita, glansiga sneakers från Opening Ceremony som också var något av ett första-bästa val. Kollade runt lite på MyWardrobe och så kom de här upp och de enda kraven som jag ställde på skor till den här outfitten var att det var vita sneakers och ja, de är inga ouppnåeliga mål.

Mössa: Maison Martin Margiela. Jag har alltid älskat mössor och trots att det är en ful ovana att bära mössa inomhus så gör jag det när jag är själv, typ nu. Jag tycker personligen att gråa mössor är det bästa på lång sikt, lättkombinerat och simpelt, knappast något man tröttnar på. Tycker också personligen (som den sticknings-intresserade person jag är) att det är en trevlig detalj med att den är resor-stickad över hela vecket och sedan övergår till slätstickning.

Hugo

Kommentarer
Postat av: HugoP

Jag gillar detta; bara skönt, avslappnat och bekvämt. Varför skipapr du tröjan(rocken täcker ju den, men man har ju inte alltid rocken stängd)?

KeepUp

2009-08-30 @ 15:39:40
Postat av: Casual

Hello,



Rocken är klockren måste jag säga. Övriga produkter är snygga men man får inte glömma att hooliganlooken cirkulerar mycket kring ett par speciella märken.



Istället för ett par 501 brukar Stone Island denims vara standard.

2009-08-30 @ 18:58:59
URL: http://www.casualwear.se
Postat av: Hugo

HugoP: Jag försökte faktiskt med lite olika tröjor, skjortor och pikéer, men det blev helt enkelt inte snyggt när jag klippte ihop det.



Casual: Jo jag vet, men jag ville helt enkelt inte köra helt hardcore. Om jag hade velat så hade jag kört på Adidas-skor, WCT-jacka från Fred Perry och keps från Stone Island. Precis som du säger så skulle också ett par Stone Island Denims ersätta de Levi´s 501 som jag hade med här.



Hugo

2009-08-30 @ 21:22:04
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Hugo

HugoP: Jag försökte faktiskt med lite olika tröjor, skjortor och pikéer, men det blev helt enkelt inte snyggt när jag klippte ihop det.



Casual: Jo jag vet, men jag ville helt enkelt inte köra helt hardcore. Om jag hade velat så hade jag kört på Adidas-skor, WCT-jacka från Fred Perry och keps från Stone Island. Precis som du säger så skulle också ett par Stone Island Denims ersätta de Levi´s 501 som jag hade med här.



Hugo

2009-08-30 @ 21:29:48
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Casual

Jag förstår. Snyggt var det i alla fall :)

2009-08-31 @ 15:05:43
URL: http://www.casualwear.se
Postat av: Hugo

Kommer strax en uppföljare som innehåller det jag skrev.



Hugo

2009-08-31 @ 16:15:35
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: caz

Trevligt att få se nåt annorlunda i bloggen! http://mongostil.blogspot.com/

2009-09-01 @ 14:10:58
Postat av: Hugo

Kul att du tycker det.



Hugo

2009-09-01 @ 18:13:25
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: andreas

hejsan.. är en kille som letat efter en sådan rock i över 1 år.. vart får man tag på en sådan? svara gärna till min mail: [email protected]

2010-09-15 @ 20:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0