5 uppkavlade mössor


Jag har alltid varit en person med förkärlek till huvudbonader och hattar, kepsar och mössor har avlöst varandra under årens lopp. Bland de mer framträdande kan nämnas min blåbärsmössa som jag säkert gick omkring i under två års tid. Senaste kärleken kommer från Velour och var en julklapp signerad Gabriel. Denna mössa är också anledningen till varför jag hoppas på en kall höst. Med andra ord så vill jag så snart som möjligt dra på mig mössan utan att folk frågar om det inte är för varmt.
Hursomhelst, här kommer ytterligare en lista med fem produkter, denna gång gäller det fem uppkavlade mössor... eller rullade mössor som King envisas med att skriva. Inga mörkblå mössor finns med på listan, lite konstigt kanske men så blev det. Istället har en grå, två svarta och två röda mossor tagit plats i inlägget. Endast en kabelstickad mössa finns med på listan och den är från Our Legacy. Jag hoppas att få se åtminstone någon mössa i Our Legacys höstkollektion. Dock blir det inte aktuellt att köpa någon, då de kostade runt 600 förra hösten och de tar troligen inte mindre för dem nu. Dessutom är jag mer än nöjd med min mössa från Velour.


1. Our Legacy,
Den är jättesnygg, den är i 100 % Kashmir, den är kabelstickad och den är på tok för dyr. Så skulle man kunna summera den här dyrgripen från Our Legacy. 600 kronor för en svart mössa är självklart vansinnigt men om man hittar den på 50 % rea skulle i alla fall inte jag backa. Det är ju kul att värma huvudet med stil, men samtidigt bör du inte bära den inomhus där du spenderar det mesta av tiden under vinterhalvåret.


2. J.Crew,
En röd mössa kan liva upp de flesta mörka outfits under vintermånaderna, samtidigt kan det vara svårmatchat och se för utstuderat ut. Ja, man ska nog tänka först innan man köper en mössa som är lika tomteröd som denna. Om man vill ha en mössa som är mer diskret än denna men ändå roligare än en svart eller marinblå kan man ju satsa på en tegelröd eller något i den stilen. För att sluta baktala denna mössa -eller vad man nu ska kalla det jag gör- kan jag ju bara poängtera att det finns en anledning till att den finns med på listan.


3. Maison Martin Margiela,
Kanske den snyggaste mössan på listan kommer från Maison Martin Margiela och om det är samma som jag tänker på så är den i Kashmir och kostade 600 kronor i begagnat tillstånd på Herr Judit i vintras. Själv tycker jag att grått är den snyggaste färgen att bära om man har mörkt hår. Marinblått och svart fungerar till det mesta även om jag själv tycker att en mörkblå mössa är snyggast när den täcker en morotsfärgad kalufs.


4. Irwin,
Det spelar knappt roll var den här är ifrån, den är inte det minsta speciell och man kan hitta exakt likadana på Åhléns och H&M för en spottstyver. Samtidigt är det just detta som gör den tillräckligt attraktiv för att få en plats på listan. Att den inte är speciell på något sätt gör den väldigt svår att skriva om, så att skriva att sådana här mössor passar bäst på snaggade killar blir helt plötsligt relevant.


5. Mads Norgaard,
Ja, röd är den väl egentligen inte. Att kalla den tegelröd känns också fel så från och med nu kallar vi färgen för småambivalent ickefärg. Bilden är kanske inte den bästa då vecket är på tok för stort men anledningen till att denna finns med är att jag efterlyste något liknande i texten om mössan från J.Crew.


Hugo


Kommentarer
Postat av: Elsa

Vilka butiker tycker du att man ska besöka som tjej när man är i Sthlm??

2009-08-04 @ 17:17:00
Postat av: Hugo

Varifrån är du? Jag menar svaret varierar ju beroende på om du är ifrån Göteborg eller Bösebo.



Hugo

2009-08-06 @ 18:33:31
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

bor i uddevalla som ligger en timme från Göteborg och är där mycket... Helts butiker som ligger på söder letar jag efter.

2009-08-08 @ 19:48:36
Postat av: Hugo

Okej, Tjallamalla på bondegatan (eller i kvarteret där omkring), Grandpa (samma kvarter), eller förresten, vad letar du efter lite mer exakt?



Hugo

2009-08-08 @ 23:32:58
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Jag letar inte efter något speciellt, Men om det hjälper så klär jag mig i preppy stil. Hoppas att det hjälper och tack för att du hjälper mig.



Elsa

2009-08-09 @ 21:13:18
Postat av: Hugo

Okej, ta dig till NK på Hamngatan. Där hittar du troligen vad du söker. Ligger i city men tar bara tio minuter med tunnelbanan från söder.



Hugo

2009-08-09 @ 21:30:34
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Tack för all din hjälp. Men tycker att det är någon idé att gå till judits second hand om man är tjej ??



Elsa

2009-08-10 @ 13:27:59
Postat av: Hugo

Ja om du gillar lite sommarklänningar från 40-talet, retroglasögon och att köpa begagnade skor. Annars kan du kolla på Herr Judit och se om du passar bättre i något av herrplaggen.



Du får ursäkta mina tafatta svar men jag är inte så insatt i preppy på damsidan. Gant Store på Biblioteksgatan kan säkert vara något för dig.



Hugo



Hugo

2009-08-10 @ 16:49:44
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Tack verkligen för all hjälp... men om du ska till västkusten någon gång kan jag hjälpa dig/er .....



Tack!!



ELSA

2009-08-11 @ 09:15:15
Postat av: Hugo

Låter super, mejlar dig om jag kommer till Göteborg. Hur går det med teatern och matematiken? (google-sökning du vet)



Hugo

2009-08-11 @ 16:26:58
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Superbra... Matematiken gick väl inte som tänkt för precis innan alla prov gick jag och min familj igenom en stor sorg och var därför borta flera dagar.... Men men, det finns ju ett år till :D Tur är väl det... Teatern gick också bra... Tackar som frågar :D Måste säga att Olle ljungström var riktigt bra faktist...

Hoppas sommaren fortsätter bra(om den har varit det)!



ELSA

2009-08-11 @ 22:28:33
URL: http://elsacharlotta.blogg.se/
Postat av: Elsa

Elller hur var din sommar?? :D



Elsa

2009-08-14 @ 09:06:20
URL: http://elsacharlotta.blogg.se/
Postat av: Hugo

Kul att du gillade Olle Ljungström. Min sommar har varit strålande förutom att den gått så fasansfullt fort.



Hugo

2009-08-14 @ 19:24:41
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Eller hur? Det känns som om sommarlovet bara börja för 3 veckor sedan.... Jag är verklige inte redo för att gå tillbaka skolan... Juste, såg du tv4 morgon soffa med Carin Wester ? För gillar inte du henne som designer?



ElSA



2009-08-14 @ 21:07:02
Postat av: Hugo

Nej, jag var ute och fiskade men jag ska leta upp det på Youtube eller något. Jo, absolut jag älskar Carin Wester, höstkollektionen är fantastisk.



Hugo

2009-08-14 @ 21:32:01
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Min mamma är hennes vännina, men jag har fått träffa henne tyvärr.... Hennes höstkollektion är verkligen fantastisk och vilka färger....En lite fråga bara... På din skola har ni inriktningar ?



Elsa

2009-08-15 @ 00:12:06
Postat av: Hugo

Ja, det har vi och jag går för närvarande i nian på Bild och Form-inriktning.



Hugo

2009-08-29 @ 11:21:01
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0