Dagens Outfit: Hipster med klassiska influenser



Under hösten kommer vi se flera olika trender dyka upp här på bloggen och som ni vet har skogshuggarmodet stått i centrum på sistone. Förra hösten var det ett mer marint fiskarmode som fokus lades på och idag vill jag visa upp mer av det lite ungdomligare, skateinspirerade mode som jag själv bär. Jag tycker egentligen inte att det är det estetiskt snyggaste men i min ålder är det svårt att gå omkring i Boglioli, Finamore Napoli och Ermenegildo Zegna utan att se larvig ut. Jag går därför ofta runt i den här typen av kläder. Vissa klassiska inslag som oxfordskjortor, blandas med skatemode i form av Vans och kortare jackmodeller. Armbandet har redan fått sitt genomslag på söder insåg jag efter att ha kommit hem från Kroatien där jag köpte ett själv. Som agnostiker känns det dock en smula konstigt att bära dessa katolska ikoner runt min handled men lite får man offra.

Jacka:
Paul Smith Jeans Tröja: Oliver Spencer Jeans: Nudie Skor: Vans Mössa: Principe di Salina Armband: MyCatholicGiftStore

Hugo

Kommentarer
Postat av: Sverre af Löfwe

Hur stor klädbugdet har herrn i månaden? :)

2010-09-08 @ 21:04:43
Postat av: Hugo

Sverre af Löfwe: Endast min månadspeng som ligger på 750 kronor. Detta leder till att man ofta slår till på reor och utförsäljningar.



Hugo

2010-09-08 @ 21:10:38
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Sverre

Jaha där ser man. Blev bara lite nyfiken. Inte just i det ekonomiska utan om du kommer över alla plagg som du så smakfullt komponerar ihop :)



Mycket trevlig blogg. Läses dagligen! ;)

2010-09-08 @ 21:31:45
Postat av: Schenken

Välkommen tillbaka!! Hur var kroatien?



Nice att du fick tag i armbandet..

2010-09-08 @ 21:47:23
Postat av: Hugo

Sverre: Nej, Dagens Outfit är endast till för inspiration till er läsare, inte något som spaglar vad jag bär just dagen jag skriver det (även om jag önskar att det var så).



Schenken: Man tackar. Kroatien var super, verkligen oerhört vackert. Tyvärr var jag oförmögen att se allt jag ville då rörelsemöjligheterna förminskas drastiskt när man reser bland annat med en åttioårig plastfarfar och en två månader gammal halvsyster.



Hugo

2010-09-08 @ 21:55:13
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Sverre

Attans! Ni har verkligen utsökt smak, även om jag ibland kan sakna de gamla goda inslagen (från den gamla bloggen) av lite britiskt klassikt möjligen ibland kallat "preppy".

2010-09-08 @ 22:13:40
Postat av: Kim Denzler

Hej Hugo!



Bara just en agnostiker har en reell möjlighet att bygga upp en egen eklektiskt stil!?



keep up the good work:)



/kim

2010-09-09 @ 00:24:20
URL: http://www.kimdenzler.com
Postat av: Hugo

Sverre: Kul att höra åsikter från någon som uppenbarligen följt oss en längre tid. Ska se om vi inte kan klämma in ett mer The Drones Club-betonat inlägg.



Kim Denzler: Det ligger mycket i det du säger, religion begränsar mycket.



Hugo

2010-09-09 @ 10:25:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Elof

Du länkar ju i princip samma plagg om och om igen? Variation tack.

2010-09-09 @ 11:41:15
Postat av: Martin

Var hittade du jackan?

2010-09-09 @ 11:47:42
Postat av: Hugo

Elof: Jag förstår din irritation över detta, i huvudsak beror det på vad man kommer över för bilder men jag ska försöka se till att det blir mindre av samma plagg i framtiden.



Martin: Den är från Nitty Gritty men tagen därifrån i våras så den är nu svår att få tag på.



Hugo

2010-09-09 @ 12:08:28
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0