Dagens Outfit: Elegant i svart



En färg jag sällan bär är svart. Det finns dock flera fördelar med färgen. Till att börja med stabiliserar svarta plagg upp en eventuellt rörig färgskala. Ofta blir det lite tråkigare men lite bättre. Som i det här fallet har vi en svart dunjacka och mössa istället för tegelröda motsvarigheter. Detta är ett bra knep för er som vill bära modemässiga plagg utan att gå hela vägen, med andra ord inte vill anamma skogshuggarmodet till fullo men ändå bära vinterns trendigaste plagg. Svart och mörkt blå "krymper" dunjackor på ett smickrande sätt gentemot ljusblått, rött och orange som annars är vanliga dunjacksfärger. Lyd mitt råd, köper du dunjacka till vintern ska du hålla dig till diskreta färger.

Jacka:
Moncler x Visvim Tröja: Nigel Cabourn Jeans: Nudie Skor: Diemme Mössa: Naval Factory Clothing

Hugo

Kommentarer
Postat av: Hank The Pank

Vart köper man mössan från Naval Factory Clothing?

2010-09-30 @ 23:04:14
Postat av: Siman

Är inte dunjackan lite gangster-style? Har du fler tips för snygga höst/vinterjackor?



Tack På Förhand!

2010-10-01 @ 23:55:03
Postat av: carl

hej, har du nån koll på om our legacy och trés bien shops affär i stockholm har öppnat än?

2010-10-02 @ 15:06:27
Postat av: Hugo

Hank The Pank: Tyvärr vet jag inte det men liknande alternativ med "namn- och adresslapp" på utsidan finns på Hollywood.se.



Siman: Det tycker jag inte, och matchar man den rätt blir den absolut inte det i min mening.



carl: Det är pressinvigning på torsdag i alla fall så det är möjligt att den öpnnar på fredag eller i början av nästnästa vecka.



Hugo

2010-10-03 @ 18:16:45
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Rich

Du har inte koll på hur mycket Moncler-jackan går på?



Väldigt svårt att få tag på online, och orkar inte ta mig till NK för att bli besviken över något femsiffrigt belopp ...

2010-10-04 @ 17:57:36
Postat av: Anonym

Ett tips är att i framtiden länka till kläderna så man slipper leta febrilt över hela internet och sparar en massa tid.

2010-10-18 @ 21:56:35
Postat av: Victor

Hej Hugo,nu var det dags för mig att lägga upp min första kommentar här, Jag älskar din blogg fastän jag upptäckte den för bara två veckor sedan har det blivit en vana att kolla av din sida efter nya upplägg. Jag har dock lite kritik. Du verkar ha dina speciella favorit märken och det är inget fel med det, absolut inte men det skulle inte skada om du lade upp kläder med en lite större variation av märken. Några förslag är Filippa K som har en alldeles underbar höstkollektion samt Marlbro Classics som inte visats på din blogg än så länge, vad jag vet. Pussar och kramar önskar Victor.

ps. Det är jättetrevligt att se att mer än en sextonåring har känsla för mode :)

2010-11-12 @ 22:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0