Dagens Outfit: Michael Bastian för Gant S/S 11


Jag har tittat igenom lite bilder på Michael Bastians vårkollektion för Gant. Jag tycker personligen att hela samarbetet är något av en besvikelse, men det finns några guldkorn i den lite fulsnygga kollektionen. Jag tycker bland annat den här jackan är riktigt fin. Den är perfekt för ett lyckat sportigt preppyintryck både vått och torrt. Filmen har cirkulerat på internet i över en vecka och de flesta av er har troligen redan sett den, men utifall att någon missat den ser ni den nedan.



Tröja: J.Press Jacka: Michael Bastian for Gant Skor: Sperry Topsiders Jeans: Our Legacy Skjorta: Engineered Garments

Gabriel

Kommentarer
Postat av: calle

ska inhandla ett par kängor inför vintern, har varit inne på ett par redwing men priset känns lite för saftigt. hittade dessa; http://www.grandpa.se/system/search/product.asp?id=7022&g=1&c=185&page=1&rnum=4. Vad tycker ni, har ni någon aning om hur kvalitén är?

2010-09-17 @ 21:08:37
Postat av: Schenken

Hela kollektionen går väl ut på att han skall göra gamla gant favoriter i ny tappning?



Eller så har jag fattat helt fel och bara fått allt om bakfoten.

2010-09-17 @ 22:33:45
Postat av: Rich

Hej!



Någon som vet om jackan finns i Gants butikssortiment. Verkar ju tyvärr inte finnas under Bastians kollektion på Gant.se ...

2010-09-18 @ 14:24:49
Postat av: Fredrik III

Den där filmen är härlig. Den illustrerar förhoppningsvis mitt liv om ett par år.

2010-09-18 @ 21:32:23
Postat av: ab

@Calle: Ett par wolverines är inte lika snygga som ett par red wings, red wingen har fler snygga detaljer men som sagt är det en pris skillnad. Wolverine håller relativt bra, det är inte som ett par Rokin som enbart är gjorda för att vara snygga utan en sko som du kan använda i vinter.

@Rich:Jackan är väll en vårjacka? Kommer till våren?

2010-09-18 @ 21:54:59
Postat av: Hugo

Calle: Om du frågar mig så tycker jag att Catepillar är ett bättre budgetalternativ till Red Wing.



Schenken: Intressant, det hade inte jag hört men när man tittar på det känns det helt klart rimligt.



Rich: Den är från vårkollektionen, något som borde kunna urskiljas ur rubriken.



Fredrik III: Ja, en väldigt idyllisk film är det allt.



Hugo

2010-09-19 @ 10:56:42
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Schenken

Jag tror att jag läste det i kollektions tidningen.

2010-09-19 @ 21:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0