Dagens Outfit: Skepparmode med italienska influenser



Skepparkavajen är ett plagg jag alltid uppskattat på grund av dess anpassningsförmåga till olika stilar och av den anledning att det, lite som med trenchcoaten, alltid är trendig. I utstyrseln ni kan se ovan har jag valt en lite smalare figur än ni blivit vana att se på sistone. Hela kollaget andas betydligt mer italienskt mode än något på bloggen gjort på länge men jag hoppas och tror att det kan gå hem hos er trots detta. För att verkligen fortsätta på den inslagna vägen fick denna annars lite fiskarbetonade utstyrsel några färgglada inslag som ökar den där känslan av att bäras under en regnig dag i Milano.

Skepaprkavaj: Loro Piana Tröja: J.Press Jeans: Our Legacy Skor: Tricker's Mössa: Polo Ralph Lauren Armband: Tod's

Hugo

Kommentarer
Postat av: Mathias

Den där Loro Pianakavajen bellar nog över 25000pix, garanterat 100% cashmere, känns som en förolämpning att slänga med de andra grejjerna..

Skulle välja ett par Pierre Corthay eller Sutor Mantellassi skor till den kavajen, då skulle den trivas:)

2010-10-04 @ 23:16:58
Postat av: Johan

Är du 16 år gammal?

2010-10-04 @ 23:54:48
Postat av: Olivier

Å, nu tog bloggen ett rejält steg in i min favoritriktning. Jag har länge trånat efter skorna, utan direkta framsteg i att lyckas komma över dem. Vet ni var de finns att köpa?



/ O

2010-10-05 @ 08:39:45
Postat av: Fredrik III

Fantastisk samling kläder, Hugo. En sann fullträff! Fortsätt på den inslagna linjen.



Fredrik

2010-10-05 @ 12:38:48
Postat av: alw

Mer sånt här, klart mycket bättre än skate-fjanteriet ;)

2010-10-05 @ 15:45:45
Postat av: Olivier

Kan meddela att skorna numera är på ingång, de lär tillfredställa anglofilen inom mig. Kan tipsa om hemsidan: http://www.pediwear.co.uk/. Det skiljer ungefär tusen kronor i pris, jämfört med i Sverige. Litet extra plus med den charmiga hemsidan.



Oliver

2010-10-05 @ 16:49:11
Postat av: Hugo

Mathias: Jag tycker snarare att det är skepparkavajen som är en smula malplacerad. En skepparkavaj för 25 000 tror jag ingen av bloggens läsare ens skulle överväga. Däremot ett billigare alternativ skulle vara bra tillsammans med kläderna och samtidigt ett mer realistiskt val. Anledningen till att jag valde just denna skepaprkavaj var att bilden var så bra.



Johan: Ja.



Fredrik III: Lite mer av detta blir det absolut men det kommer nog inte ta över bloggen.



alw: Haha, jag vet inte om jag ska klassificera denna kommentar som positiv eller negativ.



Oliver: Okej, låter som ett utmärkt val av vinterskor:)



Hugo

2010-10-05 @ 18:18:21
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Jenny

Otroligt snyggt! Ska tipsa en av mina finaste vänner som även han är modeintresserad och älskar skepparmodet. Tack för en bra blogg!

2010-10-06 @ 14:38:07
URL: http://avogueidea.blogg.se/
Postat av: Graal

Tjena! Det är dags för en ny skepparkavaj. Skulle jag kunna få lite tips för snygga skepparkavajer för priset 2-5000 kr? tack så mycket.

2010-10-07 @ 20:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0