Dagens Outfit: Perfektion för 5 995:-



Det är sällan man hittar ett plagg som inte har någon typ av defekt. Det kan vara detaljer som att knapparna ser nya ut trots att resten av jackan fått en sliten yta, att dragkedjan krånglar, eller problem med passformen i stil med att det är för mycket tyg i ryggen. Under mitt senaste besök på Nitty Gritty hittade jag en jacka från Polo Ralph Lauren som är det mest genomarbetade ytterplagg jag någonsin hållit i min hand. Knappar, passform och dragkedja, alla dessa detaljer var perfekta. Det fanns inga fel. Denna symmetriska jacka med dubbla bröstfickor är i mina ögon perfekt. Stilen på den, som är något av en hybrid mellan en fiskarjacka och en Barbour International, ligger helt rätt i tiden och fungerar i de flesta av sammanhang. För övrigt så är de säckiga fickorna i kombination med det vaxade materialet "något alldeles särdeles" som Gabriel skulle uttrycka det. I kollaget ovan kan ni se en variant på hur man kan matcha den. Ja, om man har pengarna vill säga. Jackan kommer dessutom med ett av- och påtagbart foder, vilket gör att man kan bära den även under vintern.

Jacka: Polo Ralph Lauren Cardigan: Drake's Jeans: Nudie Skor: Common Projects Mössa: Universal Works

Hugo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan man hitta jackan på internet? Riktigt härlig.

2010-10-09 @ 20:04:35
Postat av: Hugo

(anonym): Besök Nitty Grittys nätbutik: nittygrittystore.com



Hugo

2010-10-09 @ 21:42:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Mathias

Vad är det som kostar 5995? är det jackan?

Totalt kan det inte vara för Drakescardiganen går på över 8 lax.

2010-10-11 @ 14:48:28
Postat av: Hugo

Mathias: Dessvärre är det jackan som kostar så mycket och inte hela utstyrseln som snarare kostar omkring 20 000 är jag rädd. Naturligtvis kan man dock få ihop en liknande utstyrsel för avsevärt mindre pengar.



Hugo

2010-10-11 @ 18:07:07
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0