Dagens Outfit: Kombinera oljerocken



Ett av få alternativ till klassiska vinterjackor som dunjackor och skepaprkavajer, är den egentligen mer höstbetonade oljerocken. En oljerock från Barbour är också i princip det enda alternativet bland höstjackorna som kan, med ett foder, uppgraderas till en vinterjacka. Konkurrenter som till exempel Belstaff kan erbjuda vissa snygga substitut men Barbour är helt klart ledande inom detta område. Vilken modell och färg är däremot mycket svårare då valfriheten är enorm. Barbour Bedale tillhör mina favoriter samtidigt som det finns en hel del andra modeller som bör nämnas i samband med den. En oljerock fungerar nämligen urtmärkt som vinterjacka om man köper till ett avtagbart foder och på Herr Judit kan man ofta hitta begagnade exemplar med en snygg slitning. Det enda minuset med Barbour oljerockar är att passformen verkar vara anpassad för smått överviktiga personer, vilket gör att oljerockarna ofta blir lite breda på smalare personer, och det brukar stå ut lite för mycket tyg i ryggen.

Mössa: Lock and Co Hatters Jacka: Barbour Jeans: Our Legacy Skjorta: Engineered Garments Tröja: Drake's Skor: R.M. Williams

Gabriel

Kommentarer
Postat av: von Fersen

Gillar tröjan!

2010-10-17 @ 22:24:59
Postat av: Jocke

Jag skulle vilja ha tips på mössor i samma modell. Gärna med konkreta inköpsställen, gärna affärer som finns i GBG



Tack för en grym blogg!

2010-10-17 @ 22:45:40
Postat av: J.t

Jag köppte min på harrods. Ett par storlekar mindre. Sen va det bara att lämna in den på NK där dom sydde ner ärmarna. Så nu har jag en tight snygg oljerock med lagom långa ärmar

2010-10-18 @ 07:56:42
Postat av: ab

Problemet med oljerocken är att man kan bli förknippad med stekare och annat drägg :(

Tänkte också passa på att tipsa om en aktion om det går bra, såg att du blivit lite intresserad av militärmode. Då är detta något för dig

http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=120493311

2010-10-18 @ 19:33:13
Postat av: O

AB: Det där var kanske inte något alldeles vackert..

2010-10-18 @ 21:50:11
Postat av: Anonym

oj jävlar vad min pojkvän om man byter ut skjortan mot en vit tshirt. fint som snus

2010-10-18 @ 23:38:11
Postat av: Hugo

Jocke: Det går säkert att ordna. Our Legacy och Velour är två märken som gör liknande. Bägge säljs på PUB i Stockholm.



J.t.: Jag har alltid trott att man inte kan sy om oljerockar. Verkligen bra tips då detta är det som förstör oljerockarna generellt sett.



ab: Kul att du tipsar även om just den inte föll mig helt i smaken, dessutom misstänker jag att den skulle vara lite stor.



(anonym): Låter som att du har en väldigt välklädd pojkvän.



Hugo

2010-10-19 @ 09:19:59
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Erik

Om man är inne på vaxade jackor kan jag tipsa om den här från Velour. Lite tajtare i passformen än de jag prövat från Barbour.



http://www.velour.se/collection/men/outerwear/brady

2010-10-21 @ 16:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0