Dagens Outfit: Innan vargavintern kommer



Ännu har inte den riktiga vinterkylan lagt sig över Sverige och än så länge fungerar höstjackorna tillsammans med en tjockare tröja. Denna kanske sista höstutstyrsel bjuder på en kortare jacka från A.P.C. som ligger helt rätt i tiden då den kombinerar flera trender. Militärmodet, kragtrenden och bomberjackstrenden har alla satt sina spår i jackan. Faktum är att det är en bikerjacka med av- och påtagbar pälskrage, vilket ökar användningsområdet. Mitt råd är dock att behålla pälsen kvar på. Detta avtagande av pälsen innebär dock inte att den sedan saknar krage, pälsen ligger nämligen endast som ett skal på en mer klassisk krage i samma färg och material som jackan. Jag har på sista tiden börjat uppskatta denna typ av militärt influerade jackor och speciellt om de bärs med några mindre hårda plagg under, som i det här fallet. Jag skulle inte vilja kalla den "undre" utstyrseln elegant men man ska helt enkelt sträva efter att vara ledigt välklädd under den något hårdare ytan som man visar upp när man sedan går ut. Kontraster är alltid eftersträvansvärt.

Jacka: A.P.C. Tröja: A.P.C. Skjorta: Gitman Vintage Jeans: Nudie Skor: Alden Mössa: Joe McCoy's

Hugo

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättesnygg jacka i mitten och de röda skorna liknar mina björn borg som är perfekta nu innan vintern :)

2010-10-27 @ 22:18:24
URL: http://avogueidea.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Återigen riktigt bra sammansättning, keep up the good work! Det enda jag har lite svårt för är jeansen...gillar inte den där "måsvingen" på fickorna, annars klappkanon!

2010-10-28 @ 09:18:08
URL: http://enfinkarl.blogg.se/
Postat av: Hugo

Jenny: Jackan är verkligen fin men skorna är väl ändå inte röda? Kanske något fel på färginställningen på din dator för det är 100% brunt läder.



Fredrik: Jag har personligen inget emot "måsvingen" men jag vet att många har. Anledningen till att Nudies jeans hela tiden återkommer i utstyrslar är att bilderna på deras jeans lämpar sig så bra för utstyrslar.



Hugo

2010-10-28 @ 12:50:55
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Rich

No offence,



men det skulle vara kul om du la upp lite andra jeans än dessa ständiga nudies!



2010-10-28 @ 14:50:31
Postat av: Hugo

Rich: Jag förstår dig och håller egentligen med dig men det är i princip bara Nudies jeans som ligger fotograferade på detta sätt. Ett sätt som är perfekt för Dagens Outfit, men har du något tips på jeans som är vikta på liknande sätt så kommer det snart bli ändring på vilka jeans som ligger med i utstyrslarna.



Hugo

2010-10-28 @ 15:16:57
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0