Bildinspiration: Gant Rugger S/S 11


I kollektionen ingår... en av vårens snyggaste jackor.

Gant Rugger har varit ett av de märken vi följt flitigast här på bloggen och tillsammans med några andra utgör detta en stöttepelare i den stil vi ofta bär till vardags. Något riktigt vintermärke är det inte men under den sena våren, sommaren och tidiga hösten cirkulerar det mesta kring den stil de förespråkar. Vårkollektionen är emellertid ungefär vad man kan förvänta sig. Med undantag för några små snedsteg är det en kollektion full med schyssta sommarplagg varav många inte syns på bild här. Lookbooken är fotad med skor från Vans och vad jag tror är Converse. De sistnämnda tycker jag huruvida om väldigt mycket då jag tror på dem i kombination med lite armyplagg.


...som vanligt snygga chinos men också en fin jeansjacka.


... en marint influerad stickad tröja och lite mindre roliga shorts även om färgerna nog var menade att ha motsatt effekt.


... tröjor med autentiska tryck.


... i den här bilden tycker jag framför allt att det är skorna man ska kolla på. De är förvisso inte från Gant Rugger men dessa, Palladiums höga canvasmodell och Vans Authentics blir troligen vårens ersättare för låga vita Converse.


Kollektionen är fotad med samma modeller som varit tidigare.

Hugo

Kommentarer
Postat av: ricky

Hittar inte palladiumdojjorna, tycker att dom borde finnas i någon onlinebutik trots att det inte är säsong

2010-11-29 @ 19:32:07
Postat av: a

känner att jag bara måste påpeka det episka herrmodefailet i de alldeles för breda uppviken. vad är det här, 2003?

2010-11-29 @ 20:07:29
Postat av: Rich

Palladiumdojjorna är snygga som fan, jag önskar innerligt att de inte blir lika mainstream som converse ...

2010-11-29 @ 20:20:27
Postat av: Hugo

ricky: Om du bor i Stockholm så säljs de för 699 kronor på NK Street.



a: Nej, jag tycker inte heller det är särskilt snyggt. Bästa är nästan att ha jeansen helt normalt, utan uppvik etc.



Rich: Riktigt så mainstream är det nog svårt att få någonting. Jag håller dock med dig till fullo. Supersnygga skor som man vill vara någorlunda ensam om att ha.



Hugo

2010-11-30 @ 20:03:38
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Charlie

Vad jag Tror är Converse. Gör gärna ett inlägg när du Vet vad det är för skor. Antar att det är en från en kommande S/S kollektion då jag inte hittar dessa någonstans.

2010-12-16 @ 22:28:16
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 01:43:51
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Niles

Vad har du hittat på idag annars? Hoppas att dagen varit bra iallafall!

2011-07-20 @ 02:01:30
URL: http://dirtyhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0