Dagens Outfit: Första vinterutstyrseln



Innan vi börjar blicka fram emot våren ska vi klämma in ett gäng inlägg med mer fokus på det svenska klimatet och därmed kläder ämnade för en riktig vinter. Dagens utstyrsel är just ämnad för riktiga vinterdagar och iförd denna utstyrsel klarar man av vinterns kallaste dagar i åtminstone storstäderna. Ett par fodrade duck hunting boots från Sorel, en riktigt tjock islandströja från en gammal Our Legacy-kollektion och en jacka framtagen tillsammans med medlemmar av Grönlandsexpeditionen 1966, kommer man att frysa iförd detta? Jag har svaret på den frågan då jag har samma tröja och en jacka i endast mörkare färg. I kombination med mina Red Wing-kängor klarar jag på det sättet kylan vi kommer bjudas på i vinter. Det är dock i huvudsak just dessa skor jag tycker ni ska uppmärksamma i detta inlägg. Superfunktionella och dessutom riktigt coola trots att de egentligen inte är något annat än fula. Dessutom kostar de inte särskilt mycket, under 1 500 i de flesta butiker.

Jacka: Fjällräven Tröja: Our Legacy Jeans: A.P.C. Skor: Sorel Mössa: Psycho Bunny

Hugo

Kommentarer
Postat av: Koffmaestro

Tjena!

Lite offtopic, men vilken klocka är snyggast nu?

Köpråd?

Och sedan, vad tycker du om sk. Björnmössor?

2010-11-14 @ 02:07:31
URL: http://cinemera.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Fryser du inte om benen i den där outfitten? Släng in lite långkalsonger!

2010-11-14 @ 10:52:40
Postat av: Hugo

Koffmaestro: Angående klockor tycker jag att du ska kolla på auktionssidor efter gamla Omega-klockor. Besök Kings Klockblogg för mer råd. Vad gäller björnmössa tycker jag att vissa ser superlöjliga ut i det och vissa ser riktigt coola ut i dem. Du får avgöra vilken grupp du tillhör.



Gustaf: Jo, jag har själv underställsbyxor under mina jeans såhär års. Att lägga upp ett par i bilden känns dock en smula konstigt.



Hugo

2010-11-14 @ 11:52:20
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: @Koffmaestro

När vi ändån är inne på klockor, har du riktig tur kan du hitta en gammal rolex, ju äldre desto coolare. Du får dock vara beredd på att batala ganska mycket, det gäller att se det som en investering

2010-11-14 @ 13:02:59
Postat av: Martin

Personligen uppskattar jag att vi slipper se bilder på långkalsonger. De ska bara finnas liksom. För övrigt tror jag man ska vara försiktig med att betrakta ett klockköp som en investering. I bästa fall kanske man kan få pengarna tillbaka om man skulle sälja den...

2010-11-14 @ 14:41:17
Postat av: min åsikt.

tråkigt och färglöst :(



funkar till en deprimerad människa dock!

2010-11-14 @ 16:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0