Dagens Outfit: Alternativ färgsättning



Lite färg skadar aldrig under gråa vinterdagar och här kommer en lite färggladare variant av den utstyrsel som publicerades nyligen. I denna alternativa färgsättning syns inslag från både skogshuggar- och bergsklättrarmode istället för det men mer saltvattendoftande kombinationen av blått och vitt. Det tegelröda, som utgör stommen i denna utstyrsel, kombineras på ett fördelaktigt sätt med exempelvis grönt och naturvitt, men också marinblått. Idag valde jag att kombinera med samtliga av dessa färger och resultatet har ni framför er, en färgglad ustyrsel för framför allt den typen av kalla dagar vi har denna tid på året.

Jacka: Gant Rugger Tröja: Our Legacy Skjorta: Band of Outsiders Jeans: Nudie Skor: Diemme Mössa: Nigel Cabourn

Hugo

Kommentarer
Postat av: Peter

Inser du att folk går in på din blogg för att de tycker det är roligt hur ful du är och det har blivit en intern grej att driva med dig på din blogg? Va??? VAA???? VAAAAA????



Pussar och kramar från Peter



P.s raderar du den här kommentaren är du pinsam, mycket mognare att säga något i stil med; "Kolla vilket freak, han skiver ju så sjuka grejer, hur orkar han?"



D.s

2010-11-27 @ 19:55:47
Postat av: Kristoffer

Till skillnad från Peter så uppskattar jag inspirationen..



Vart kan man hitta skorna på bilden? Är de fordrade?

2010-11-27 @ 19:59:54
URL: http://www.franzkeit.com
Postat av: Random

Håller inte alls med Peter.

Vad jag förstått så finns ej den bruna grönlandsjackan med teddyfoder i lager hos varken Fjällräven eller Naturkompaniet. Har du tips på alternativ?



Jag testade den i annan färg och märkte då att teddyfodret luddade av sig väldigt mycket på min lammullströja, försvinner det med tiden?

2010-11-28 @ 04:07:20
Postat av: Fredrik

Kristoffer, dom skorna finns på Très Bien Shop!

2010-11-28 @ 13:08:05
Postat av: Hugo

Peter: Jag har svårt att se att 850 personer per dag går in på min blogg för att det är en kul interngrej..



Kristoffer: Skorna hittar du på Très Bien Shop och Nitty Gritty.



Random: Nej, den bruna finns inte längre. En mörkgrön som drar mot brun finns och denna är riktigt fin. Dessutom finns en ljusare brungrön variant som är snygg. Angående teddyfodret så är det ett problem jag har med min med. Det försvinner i takt med fodret som faktiskt inte håller någon vidare kvalité. 50% av fodret lär vara borta och dessutom grånat inom tre år.



Hugo

2010-11-28 @ 13:44:22
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Carl

Nej, Peter har ju så klart inte rätt, men det vet du ju, att vi uppskattar bloggen för dess innehåll. Så nu glömmer vi honom. Måste säga att Ruggerjackan är väldigt snygg när man ser den så här, men jag var inte lika övertygad när jag tittade på den i butik tyvärr..

2010-11-28 @ 15:26:20
Postat av: Julius

Hej, vilken fantastisk blogg du har!

Det skulle vara trevligt om du kunde skriva ett inlägg om glasögon/glasögonbågar då jag nyss har fått reda på att jag behöver brillor;)

2010-11-29 @ 19:30:54
Postat av: jeppah

Hej!

Jag har en fråga angående Gant Rugger-jackan. Hur är materialet på den? Är den "glansig/hal" eller mer åt det mjuka(velor/sammet) hållet?

Funderar på att köpa liknande modell fast blå!



Tack på förhand :)

2010-11-29 @ 21:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0