Bildinspiration: 3 x diskret rutigt


Riktigt snygg bomberjacka i pilotstil. Denna vaxade jacka är från italienska Esemplare.

Mönstrade ytterplagg har vi sett en del av i form av disktet rutiga skepparkavajer. Dessa har aldrig tilltalat mig tidigare men efter att jag hittade bomberjackan ovan har jag helt ändrat uppfattning. I oljigare färger fungerar rutor alldeles utmärkt och detta gäller inte bara ytterplagg som rockar och jackor, utan även skjortor och väskor. Naturligtvis fungerar alltid rutor på kavajer och byxor också men detta inlägg fokuserar mer på den mörka typen av mönster som ni kan se exempel på i hela detta inlägg, inga ljusa tweedtyger med andra ord. Alla dessa tyger har den likheten att varje ruta har flera yttre lager så att säga. I kombination med att färgerna i dessa tyger inte kontrasterar varandra så hårt ger detta ett intryck av att rutorna är oskarpa i konturerna.


Pendleton gör massor av diskret rutiga skjortor, denna är framtagen i samarbete med japanska jeansmärket Edwin.


Denna är dock inte från något samarbete utan endast hundra procent Pendleton i deras typiska workwear-anda.

Hugo

Kommentarer
Postat av: undrande

Vart kan jag hitta skjortan från pendelton/edwin i Sverige?



Grym blogg btw

2010-11-12 @ 19:32:24
Postat av: Hugo

undrande: Kan vara svårt i Sverige, jag hittade den på End Clothing. Kolla Three by One annars, där finns åtminstone liknande om inte just den.



Hugo

2010-11-12 @ 21:28:34
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0