Tre säkra sommarkombos



Vissa saker passar bättre med varandra än andra saker och här har ni tre kombos att nyttja under sommaren. Dessa tre är dessutom tänkta för en sommardags alla tillfällen med en kvällsvariant, en strandvariant och en variant för eftermiddagen. Vi kan börja med kvällen.

Kavaj och seglartröja:
Detta är en kombo jag använt flitigt sedan inköpet av These Glory Days-kavajen. I onsdags inhandlades dessutom en tredje seglartröja. Det senaste tillskottet i garderoben är en tjockare seglartröja från KappAhl. Nu låter det som att det är en grov seglartröja men så är inte fallet, det är bara det att mina tidigare seglartröjor är av typen "långärmad t-shirt". Ibland kan man faktiskt fynda hos budgetkedjorna och detta är ett bra exempel. Jag betalade 199 kronor för den istället för 975:- som en identisk tröja från Mads Norgaard kostade. Jag har svårt att tro att "den otroligt mycket bätte kvalitén på Mads Norgaards produkter" skulla vara värd mellanskillnaden på 676 kronor.
Hur som helst är detta en kombo som ger ett avslappnat och sofistikerat intryck utan att vara stelt eller onödigt uppklätt.



Urtvättad piké och seglarskor:
På förmiddagen idag gick jag och Gabriel och dagdrömde om att hitta en urtvättad, turkos piké från Lacoste på Myrorna eller Stadsmissionen på Kungsholmen. Har blivit oerhört influerad av Band of Outsiders-kampanjen som sagt och en urtvättad pike bör inte vara allt för dyr. Ju mer urtvättad desto bättre. Tillsammans med seglarskor blir det perfekt och ett inköp av just seglarskor är på sin plats. Tror faktiskt att det blir 16thCollection som valet faller på i slutändan då priset är oerhört förmånligt.

Oxfordskjorta och badshorts: Många förknippar badshorts med surfarshorts som sträcker sig ned över knäna, blaffiga grafittilogotyper. Så behöver det absolut inte vara. För mig är badbyxor ett alternativ till shorts under stora delar av dagen och absolut något att lägga lite pengar på. Man får se till att köpa en kortare modell som fungerar till flera överdelar helt enkelt. Med andra ord ska man nog satsa på vita eller kanske blå då rosa eller andra skrikiga färger är till för den som inte behöver tänka på matchning med överdel.
Om man är en sådan som använder badshortsen till mer än bad är det snyggast att matcha med Oxfordskjortor i pastellfärger. Om man väljer vita badshorts kan man med fördel matcha med en randig Oxfordskjorta där det vita i badshortsen fångar upp skjortans vita ränder.

Hugo


Kommentarer
Postat av: Oliver

Trevlig läsning. Det är skönt att läsa en vettig modeblogg med lite kvalitet.



På tal om skorna från 16th collection, jag beställde ett par 42:or. Trots att jag är osäker på kvaliteten var jag tvungen att slänga iväg en beställning (bestående av ett par skjortor också) för att undvika att de skulle bli slutsålda. Så, jag hoppas att de kan matcha Sebagos kvalitet.



Oliver

2010-05-02 @ 11:51:34
Postat av: Hugo

Jag är intresserad av att köpa ett par själv och brukar ha 42 1/2 vanligtvis. Du kan väl höra av dig angående hur de är i storlekarna. Osäker på kvalitén själv men riktigt lika bra har jag svårt att tro att den är.



Hugo

2010-05-02 @ 12:00:42
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0