Rapport från stan



De två senaste dagarna har ägnats åt kortare turer på stan och jag tänkte bara dela med mig av några iaktagelser jag har gjort. Exempelvis så är vi inte de enda som snappat upp denna tydliga marina influens. Jag och Gabriel besökte nämligen NK i förrgår och upptäckte att butiken Svenska Designers blivit ersatt med en butik tillägnad Human Scales. Butiken innehöll förutom en del trevliga kläder, en uppenbart marin-inspirerad inredning. Förutom att butiken faktiskt luktar tjära så ligger det gamla tampar lite här och var och på väggarna sitter inramade sjökort. En trevlig detalj var att ett av sjökorten var detsamma som sitter uppe på väggen här hemma, ett sjökort föreställande mitt landställe Runmarö. Butiken är helt klart värd ett besök då de erbjuder fina skjortor för 899 kronor. Samtliga bilder är för övrigt från deras hemsida.



Idag var vi först förbi Acne Archives på jakt efter nya jeans till Gabriel. Vi kunde inte hitta några jeans men jag hittade däremot en college-tröja från Acne Pop Classics med texten Classics över bröstet. Jag tror jag nämnt den tidigare och dess genialiska ful-snygghet. Nu fanns den i alla fall till det överkomliga priset 399 kronor så det kanske blir nästa inköp. Föreställer mig att det skulle vara snyggt att bära denna typ av tröja tillsammans med en uppknäppt Macintosh-rock och en sidenscarf slarvigt hängd över axlarna.



Besök har också gjorts på PUB och Whyreds Pop-Up Outlet i jakten på nya jeans. De två godbitarna från dessa besök var en annan college-tröja fast från Our Legacy och Whyreds röda flanellskjorta Colin. Tröjan från Our Legacy är helt fantastisk med sin kraftigt urtvättade lerröda färg. Tror den skulle vara perfekt med en skjorta under och ett par ljusa jeansshorts och ett par Converse till. Skjortan från Whyred är också trevlig. Den kostar 450 kronor och finns i storlekarna Medium, Small och X-Small.

Hugo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0