6 x Canvasskor


Sperry Topsider har säsongens finaste skor, dessa finns bland annat på NK och Shoeline, 599 :-

Under sommaren behövs svala skor som inte är för fina för fotboll och promenader. Med detta i åtanke kändes det lägligt med ett inlägg om tygskor. Jag har testat dem vanligaste canvasskorna, bland annat Converse, Tretorn och nu Vans. Vita skor, eller för att vara mer exakt, krämvita skor är ett säkert kort och en ständigt återkommande variant på tygskor. Det är lättmatchat och fungerar bättre till ett par otvättade jeans än ett par mörkblå skor gör, dessutom är det riktigt snyggt till ett par brunbrända ben. Espadrillos, Loafers och Brogues räcker inte i garderoben under sommaren.


Vans Era finns för 649 kronor på Nitty Gritty

Den urtvättade, för att inte säga saltvattentvättade, trenden ser man också på tygskorna vilket öppnat för färgen röd som ofta blir riktigt fin när den tvättats. En trend vad gäller formen är den lite högre sulan och det finns flera varianter som påminner om Vans Authentics. Margaret Howells undermärke MHL har kolaborerat med Sperry Topsider och tagit fram tre skor där den svarta linjen gränsar till tyget till skillnad mot Vans där den svarta linjen ligger inne i det vita sulområdet.


599 kronor får man lägga ut för dessa lite mer tennisinfluerade skor. 

Supergas kritvita variant känns mer tennis och mindre segelbåt än dem andra och jag skulle inte rekommendrea någon att bära dessa skor när man sparkar boll på landstället. Dessa är kanske mer avsedda för den som satsar på en lite mer glassig stil snarare än den mer urtvättade skärgårdspreppyn.


Nitty Gritty erbjuder dessa Jack Purcell för 898 kronor.

Förra sommarens trendsko har nu kommit i en mer urtvättad variant och de röda är faktiskt riktigt fina. Vet inte om det är en tillfällighet men på Shoeline finns dessa och då är de betydligt mer urtvättade än dessa från Nitty Gritty. Antingen är det två olika skor eller så skiljer sig bara tvätten avsevärt mellan dessa två exemplar.


Lite klumpigare modell från Seavees för 1000 kronor på Très Bien Shop.

Om ni läste Manolos inlägg som behandlade samma ämne så har ni hört talas om märket Seavees som tagit upp sin produktion igen. Märket erbjuder två fina modeller för den som kan tänka sig att sticka ut lite. Den ena ser ni en detaljbild på ovan och den andra är en variant i mocka som jag av det skälet inte har med någon bild på.


Kanske världens snyggaste tygsko kostar 75 dollar.

Sperry Topsiders röda canvassko från minikollektionen som firar deras 75 års-jubileum är förmodligen den absolut snyggaste. En detalj som jag uppskattar är att det är lite glesare mellan snörhålen jämfört med bland annat Vans Era. Färgen är oslagbar men tyvärr går dessa endast att få tag på i USA och alltså inte i Sverige. Bara detta får mig att vilja åka till staterna mer än på länge.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Petter

Snyggt! Intressant skrivet som vanligt dessutom. Thumbs up!

2010-06-09 @ 09:01:27
URL: http://cultureprep.blogspot.com/
Postat av: HvH

http://www.oipolloi.com/store/Sperry-75thAnniversaryCVOClay-12338.html



Om du hade varit lite snabbare hade du kunnat få tag på dem, om du inte har strlk UK9 det vill säga

2010-06-09 @ 19:21:24
Postat av: Hugo

Jag har storlek UK11 tyvärr. Men man kan ju hoppas att någon annan modeintresserad med mindre fötter får syn på dem.



Hugo

2010-06-09 @ 21:04:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Fredrik

Hugo, har du något bra tips var en beige trenchcoat skulle kunna fyndas på 2nd-hand i Sthlm en solig dag som denna?



Fredrik

2010-06-10 @ 12:28:55
Postat av: Hugo

Fredrik: Tror att jag såg en på Urban Outfitters idag.



Hugo

2010-06-10 @ 22:45:06
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Sperry

Sperryskorna finns ju i UK11 på oipolloi om du inte tittade ...

2010-06-10 @ 23:44:10
Postat av: Hugo

Jo, jag gjorde det nu i efterhand och det kanske blir ett inköp. Tror dock att jag sa fel, då jag har US 9,5.



Hugo

2010-06-11 @ 00:47:22
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: nils

Kan tipsa om vita Vans Era för det löjligt överkomliga priset av 343 kronor på Topstreetwear, dessutom just nu med fri frakt. Kanske inte den typen av sida vi som läser din blogg brukar använda oss av men efter att en kompis tipsat om deras rea slog jag till direkt. Inte just den färgen jag suktat efter men till det priset känner jag mig ändå mer än tillfredsstäld.



http://www.topstreetwear.com/system/search/search.asp?q=vans

2010-06-19 @ 19:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0