Sommarmode: Att kombinera shorts


Manolo skrev för ett kort tag sedan ett inlägg om shortsmode. Så jag tänkte att vi skulle spinna vidare på ämnet ett litet slag. Personligen så tycker jag att en lite mindre uppstyltad preppyvariant med inslag av workwear är en trevlig riktlinje när det kommer till att kombinera shorts. Det blir inte mycket snyggare än ett par urtvättade madrasshorts och solblekta canvasskor, precis som på bilden. Till det skulle jag sedan köra på en oxforskjorta och urtvättad collegetröja. Trevliga exempel på liknande utstyrslar kan man hitta om man tittar igenom arkiven på Unabashedly Prep, en riktigt trevlig inspirationskälla måste jag erkänna.


Lite inspiration från Unabashedly Prep. Varför inte kombinera shortsen med en windbreaker?



Ett par standardshorts med kontrasterande knappar från det geniala märket Our Legacy.

Gabriel

Kommentarer
Postat av: L

Mm, tveksamt. Känns som att de solblekta/urtvättade plaggen canvasskor, collagetröja och Lacoste-piké är de enda som figurerar här i bloggen. Efter att ha följt den ett tag ser outfit-bilderna i princip likadana ut.

2010-06-20 @ 13:42:37
Postat av: Hugo

L: Nu är det inte jag utan Gabriel som skrivit just det här inlägget men det har varit lite mycket samma tugg här på bloggen på sistone och det är kritik vi tar till oss. Samtidigt så är det ganska tydliga modedirektiv inom det sommarmode vi förespråkar.



Hugo

2010-06-20 @ 20:58:50
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0