Svenska märken: J.Lindeberg s/s 11


Regnjacka i modernt utförande från J.Lindebergs vårkollektion för 2011.

J.Lindeberg kör vidare på den inslagna vägen och italienska kavajaxlar kombineras med ett smalt och modernt snitt. Trots att J.Lindeberg är ett av få svenska märken som stilmässigt kan konkurrera ur ett internationellt perspektiv, är J.Lindeberg ur ett nationellt, kommersiellt perspektiv inte vad de borde. För mig är det ett av sveriges bästa märken. Man skulle kunna sammanfatta situationen som uppstått med att säga att det är den svenska marknaden, och därmed efterfrågan, det är fel på, inte märket i sig. Få svenskar kan bära upp dessa i många fall och avseenden, fantastiska plagg.



Det är tydligt hur byxorna ska se ut nästa vår, minns ni Junya Watanabes s/s 11?



Detaljer som knappar och dragkedjor är välarbetade.



Som jag skrivit tidigare, nästa trend är skjorta under skjorta med överskjortor som närmar sig jackor i modellerna för att få plats med plagg under.



J.Lindebergs "för små" kavajer är troligen före sin tid och om några år sitter säkerligen fler och fler kavajer på det här sättet.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag har lite svårt att förlika mig med de alldeles för små kavajerna - är nog lite för konservativ. Annars var det ganska fint och samtidigt väldigt Thom Browne.

2010-07-26 @ 20:37:22
Postat av: Mikael Persson

Skulle nog vilja säga att Lindeberg har bland den sämsta kvaliteten av alla svenska märken. Pikéer tappar passfprm ganska fort, Munkjackor tappar sömmar, dragkedjor på jackor.. kanske bara haft extrem otur? Kvalitet? Köp ngt från Hackett.

2010-07-26 @ 23:50:19
Postat av: Hugo

Fredrik: Jag känner väl lite samma som du, men jag tror på att det kommer vara standard om några år. Kolla bara hur mycket större tio år gamla kavajer är. Troligen kommer man aldrig märka utvecklingen till det förrän i efterhand.



Mikael Persson: Jag har faktiskt aldrig ägt ett J.Lindeberg-plagg om man bortser från en t-shirt jag hade när jag var runt tio. Jag har därmed svårt att uttala mig i frågan men det är bra att du påpekar detta.



Hugo

2010-07-27 @ 17:16:14
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Oscar

Jag gillar inte färgkombinationerna alls. Vita/ljusa byxor tillsammans med svarta skor är verkligen ohyggligt trist. Njae, inget vidare det här.

2010-08-05 @ 13:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0