Bildinspiration: Band of Outsiders höstkampanj



Andrew Garfield, som är i färd med att spela in och göra reklam för den nya Spiderman-filmen, modellerar i Band of Outsiders höstkampanj.

Band of Outsiders hade en av de snyggaste reklamkampanjerna i våras. Även om denna kanske inte är fullt så snygg är det svårt att inte falla för den polaroidfotade kampanjen. Känslan blir precis den typen av vintage som modet drar åt just nu och trots att plaggen är de snyggaste har de verkligen hittat en skön outdoor-stil för hösten. Jag gillar hela konceptet väldigt mycket och den här amerikanska skidstugemiljön som syns i vissa bilder, fungerar verkligen i sammanhanget. Jag har insett att det jag behöver till vintern är en Greenland Jacket från Fjällräven. Den enda jacka som är i liknande modell som den Gant Rugger jag visade bild på tidigare och den Velour-jacka jag redan äger, och samtidigt värmer tillräckligt för vinterbruk. Den blev en klassiker bland bergsklättrare redan i slutet av 60-talet och är utvecklad tillsammans med deltagare från Grönlandsexpeditionen 1966.



Jag har sagt det tidigare, väst till hösten.



Kollektionen innehåller också mindre robusta plagg.



Miljö.



"Don't even think of parking here"



Band of Outsiders är verkligen broken preppy.



Vad ska ni köra på för typ av kängor i vinter?



Retro jacka i precis den miljö jag beskrev.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Daniel

Är det moraliskt förkastligt att se fram emot vintern och nya klädesinköp? ;)

2010-07-26 @ 21:37:58
Postat av: Hugo

Daniel: Haha, absolut inte. Som du säkert märkt så är jag i full gång själv.



Hugo

2010-07-27 @ 17:19:22
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0