Sommargarderoben



Jag har märkt att nästan varenda inlägg på bloggen har handlat om sommarkläder på ett eller annat vis den senaste tiden, och likaså detta. Efter det här så blir det nog lite mer tips om kläder som är lite mer anpassade för det här fruktansvärda landets klimat. Jag har i alla fall klippt ihop två bas-outfits som jag gärna skulle vilja flanera runt i en sommardag. Den vänstra utstyrseln drar kanske lite mer åt det italienska avslappnade, med tasselloafers, full spreadkrage och spetsiga slag. Den högra hade jag tänkt ge lite inspiration till något mer amerikanskinfluerat, loafersen är lite grövre, skjortan har buttondown-krage och en khakikavaj är ett utmärkt plagg om östkustpreppy är en stil som tilltalar dig. De båda ofodrade kavajerna är ifrån Uniqlo. Den vänstra från deras samarbete med Jill Sander, vilket jag personligen tycker är ett ganska lyckat samarbete och det är nog det första budgetmärket som jag sett lyckats med spetsiga slag på en kavaj, det brukar faktiskt se riktigt hemskt ut när t.ex. HM försöker sig på det. Khakikavajen är ett av Uniqlos standardplagg som alltid finns i deras sortiment under våren för cirka 60 dollar. Det är hemskt att Uniqlo inte finns i Sverige, så när ni åker utomlands, se efter om det finns en uniqlobutik som ni kan besöka.

Kavaj: Uniqlo                                                                   Kavaj: Uniqlo
Skjorta: Barba Napoli                                                     Skjorta: J.Crew
Byxor: incotex                                                                Byxor: Incotex
Skor: Shipton & Heneage                                               Skor: Church's
Solglasögon: Moscot                                                      Solglasögon: Moscot

Gabriel

Kommentarer
Postat av: HugoP

Så trevligt med sommar:) har du förresten sett de nya skjortorna från MTWTFSS? Jag tycker så mycket om den gula(jag tänker bara på Vampire Weekend när jag ser den)...dessutom är den i ekologisk bomull(vilket förvånade mig då de, tycker jag, sänkt sina kvalitéer sen H&M tog över ekonomin...)

2010-01-22 @ 10:41:36
Postat av: Hugo

Nej, det är något jag får kolla upp. Ska kolla deras hemsida om det lagts upp bild och pris.



Hugo

2010-01-22 @ 14:42:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Fredde

Vart har du hittat dessa bilder på kavajerna?

Vet du om Uniqlo har någon form av webshop som levererar till USA? Bra inlägg samt färgkombinationer!



/ F

2010-01-23 @ 00:49:48
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

Hej favorit mat?

Ha en bra dag

2010-01-23 @ 01:04:58
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Hugo

Jenny: mammas canneloni. Lätt.



Hugo

2010-01-23 @ 14:28:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Gabriel

Fredde: Bilderna kommer ifrån Uniqlo.com. Uniqlo har faktiskt en webshop(Uniqlo.co.uk). Men de skickar bara till Storbrittanien. Kul att du uppskattade inlägget, vi kommer nog lägga upp något liknande inom en snar framtid.



Gabriel, Style by Lindberg

2010-01-23 @ 15:40:33
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Petter

Jag har storhandlat på Uniqlo ihelgen. Fy fan vad bra de är!

2010-04-28 @ 14:41:50
URL: http://cultureprep.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0