Plagg: Tre favoriter ur skogarderoben



Det finns ett antal olika sorters skor som görs bäst av ett märke. Nedan ser ni några av dem jag tänker på. Här kan ni läsa om några märken och de skor de ofta förknippas med. Med dessa i garderoben fungerar du för alla svenska årstider. Jag är i och för sig grymt förtjust i espadrillos så ett par sådana bör man kanske också äga. För övrigt är gråa jeans sjukt underskattat.



Vita Converse:
Tidlösa skor som fungerar till det mesta utom möjligen frack. Jag tycker dessutom att Converse bara blir snyggare ju mer slitna och smutsiga de blir. Nu i sommras var det ju oerhört trendigt med Converse Jack Purcell men i år kommer nog de gamla hederliga, vita, klassiska All Stars tillbaka. Jag brukar nästan alltid gå i låga vita. Det är snyggare till chinos däremot till jeans börjar jag bli tveksam.

Red Wing 25th anniversary by DavidZ, grymma. Notera den svarta randen.

Red Wing-kängor: Vinterns trendskor nummer ett står högst upp på önskelistan just nu. Jag fyller ju nämligen 16 år den nittonde. Om inte dessa håller dig varm under vintern så är det troligen något allvarligt fel på dig. Jag skulle inte använda raggsockor i dessa. Med tanke på att de redan är rätt så ordentligt bumliga så är det ju onödigt att förstärka det intrycket.

Clark´s ökenkängor: Till hösten är ett par Clark´s allt du kan önska dig. Anledningen till att jag skriver hösten istället för hösten och våren är att Clark´s absolut gör sig bättre tillsammans med höstkläder och de färger som det innebär.

Sebagos seglarskor: Vad gäller seglarskor är det endast Sperry Topsiders och Sebago som gäller. Själv tycker jag att det är fantastiskt snyggt med korta, ljust beiga eller eventuellt vita shorts, vit piké och seglarskor. Tänk lite Funny Games(US).

Hugo

Kommentarer
Postat av: Daniel

Sebago Docksides hade jag tänkt införskaffa till sommaren. Lite osäker på färg dock, men något ljusare lutar det emot. Har du tips på var man kan köpa sådana till ett hyffsat pris? (Inte tradera/e-bay helst)

2010-02-01 @ 23:34:07
Postat av: Hugo

Det går att hitta riktigt bra via second hand annars finns det till vanligt pris på exempelvis NK. Ett tips är annars Marc O`Polos seglarskor som kostar cirka 700 kronor.



Hugo

2010-02-03 @ 13:40:27
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0