Dagens Outfit: Regnig oktoberdag



Funktionella basplagg regerar de skandinaviska butikernas utbud just nu och den kalla vinter vi lämnat bakom oss har satt sin prägel på efterfrågan. Varma tröjor och robusta kängor känns som ett måste till vintern. Jeans är att föredra snarare än chinos och på det stora hela är vi påväg från preppy till ett mer gammaldags funktionsmode. Med detta grövre mode ersätts också v-ringade tröjor av crewnecks. Flanellskjortorna blir kvar till vintern och det förutspådda skogshuggarmodet får sakta fäste eller åtminstone influerar den övriga marknaden. Jag har just åkt till Småland men Gabriel är trevlig nog att posta detta förberedda inlägg. Jag tror att jag i bästa fall kan se till att uppladdningsfrekvensen inte rubbas över huvud taget.

Jacka:
Nigel Cabourn Tröja: Universal Works Skjorta: Brooks Brothers Black Fleece Jeans: Nudie Skor: David Z x Red Wing Mössa: Psycho Bunny

Hugo

Kommentarer
Postat av: HvH

Var hittar man jackan?

2010-08-01 @ 12:17:35
Postat av: Hugo

Gabriel: Både jag och Hugo har rätt rätt dålig koll på det fantastiska märket, Nigel Cabourn. Så den ända återförsäljaren i Sverige jag vet om är Tres Bien Shop. Antingen deras fysiska butik i Malmö eller deras nätbutik.



Ni läsare kanske har några andra tips på var man hitta jackan?



Gabriel, Style by Lindberg

2010-08-01 @ 12:26:36
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Anton

Har för mig att Nittygritty kommer sälja Nigel Cabourn nu till hösten, rätta mig om jag har fel.

2010-08-02 @ 19:06:01
Postat av: Hugo

Det är möjligt, väldigt kul om det är så. Det är ju ett av Erik Danielsons favoritmärken så det känns inte otroligt.



Hugo

2010-08-04 @ 16:17:40
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Hugo

Det är möjligt, väldigt kul om det är så. Det är ju ett av Erik Danielsons favoritmärken så det känns inte otroligt.



Hugo

2010-08-04 @ 16:18:03
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0