Bildinspiration: Våra vindjackor


Tre fina vindjackor, från vänster: Penfield, Velour och Gant Rugger.

Idag har jag och Gabriel varit och inhandlat en jacka till Gabriel, på SeaLife. Ni har läst om den tidigare när jag gav fem tips från sommarean. Då fanns den 50 procent nedsatt på Très Bien Shop, nu inhandlades den på SeaLife och 70 procent rabatterat pris gjorde att summan hamnade på endast 448,50 kronor. Ett riktigt kap med andra ord. Vi satte emellertid ihop ett litet Bildinspirations-inlägg och uppmärksammade några detaljer som återkom på samtliga jackor, nämligen strapsen med läder-stoppers.


En liten detaljtrend vi uppmärksammat på flera jackor, bland annat våra egna.


Gabriels nya jacka är kanske de mest genuina och genomarbetade.


Gant Ruggers straps är förmodligen de tråkigaste. Istället för vitt kunde strapsen vara i samma färg som de andra jackornas straps och på så sätt matcha tyget vid dragkedjan, som till skillnad från strapsen är väldigt genomarbetad.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Daniel

Riktigt snyggt. Nu blev jag sugen på en vindjacka. Får kika in på Sealife imorgon och se om de har någon kvar.



Den röda jackan är väl Gant-jackan btw? Står fel i bildtexten, tror jag. :) Har för mig jag sett den jackan någonstans nyligen, den var rätt snygg också.

2010-08-21 @ 18:55:38
Postat av: Hugo

Daniel: Den på Kungsgatan hade bara kvar i färgen grönt. Konstigt, när jag kollar nu står det klart och tydligt att den är från Gant Rugger.



Hugo

2010-08-21 @ 19:22:49
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Martin

...fast i sådana fall är det från vänster, inte från höger. Fina jackor.

2010-08-21 @ 21:20:56
Postat av: Hugo

Där har vi det! Nu är det åtgärdat.



Hugo

2010-08-22 @ 12:46:21
URL: http://[email protected]
Postat av: della

tja hugo

2010-08-22 @ 13:27:50
URL: http://danielladrab.blogg.se/
Postat av: V

Du borde göra ett inlägg med massor av webshopar! :)

2010-08-22 @ 15:33:43
Postat av: Hugo

V: Bra ide. Håller på med en guide som en annan läsare tipsade om och det kan bli en del av den guiden.



Hugo

2010-08-22 @ 19:17:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Daniel

Fråga angående Gant och Velour jackorna, finns de i någon nuvarande kollektion, dvs går de att köpa i butik fortfarande?

2010-08-23 @ 18:05:56
Postat av: Hugo

Daniel: Nej, båda är från vårkollektionerna.



Hugo

2010-08-23 @ 21:06:24
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0