Veckans Outfit: Regn att vänta



Idag har det varit en regnig dag i den kungliga hufvudstaden och det känns som att det är mer regn att vänta inte bara i veckan men också under hösten. Min Mackintosh-rock är perfekt för sådant här väder, varmt men ändå regnigt, och det gör även denna Aquamac. Ja, mycket i denna outfit är likt det jag presenterade i inlägget Veckans Outfit: Green Street Hooligans. Den Aquamac jag använde där har jag nu använt några gånger för mycket och vågar därmed inte använda den igen, så jag kom på genidraget att byta färg. Jeans, skor och väska är detsamma som i Veckans Outfit: Green Street Hooligans. Just nu är jag lite mer inne på vardagligt mode istället för det uppklädda som Preppy har representerat under våren. Jag har inte haft så mycket tid när jag skrev det här inlägget då läxor och fotboll på tv hägrar. Detta har resulterat i att jag kopierat lite från det tidigare nämnda inlägget men texten om Levi´s-jeansen, halsduken och kanske även rocken kan nog vara värt för er att läsa.

Rock:
Aquascutum. Aquascutums modell Aquamac är en relativt kort Macintosh-rock med dold knäppning. Jag tycker personligen att den är hur snygg som helst. Förutom att den är snygg och funktionell så fungerar den dessutom att använda i flera olika stilar. För omväxlings skull har vi bytt färg sedan senast och nu är det en grön åt kamouflage-hållet som gäller.

Jeans: Levi´s. Levi´s klassiska modell 501 är så "jeans" det kan bli och jag tog helt enkelt bara det första jag kom att tänka på. Om man ska ha riktigt slitstarka jeans som designmässigt håller år ut och år in så är det Levi´s 501 som gäller. Här kommer för övrigt en liten "Visste du att?". De jeans som vi bär och känner som Levi´s skulle lika gärna kunna heta Lob´s, om det inte vore för att den tysk-amerikanske skräddaren bytt namn från just Lob till Levi.

Skor: Common Projects. Vita, glansiga lyxsneakers från Opening Ceremony med fina detaljer som guldbokstäver i sulan. Kollade runt lite på MyWardrobe inför Veckans Outfit: Green Street Hooligans och så kom de här upp, och de enda kraven som jag ställde på skor till den outfitten var att de skulle vara vita sneakers och ja, de är inga ouppnåeliga mål.

Väska: A.P.C. En mindre glamourös weekendbag från A.P.C kändes som ett klockrent val i sammanhanget. Ett klockrent val som sagt, men forfarande en kompromiss då en weekendbag från till exempel Piero Tucci skulle ge det hela ett "brattigt" intryck och jag aldrig skulle lägga upp en hockeytrunk på bloggen. Ja, detta är direktkopierat från det inlägg som jag nu nämnt ett antal gånger.

Halsduk: Burberry. Idag var jag och Gabriel förbi Stadsmissionen vid Fridhemsplan för Gabriel skulle kolla efter jeans. Några jeans blev det emellertid inte för Gabriel men jag slog till på en billig halsdukskopia med Burberrys klassiska The Housecheck. 65 kronor fick jag betala på Stockholms klart bästa Stadsmissions-butik och den blir säkert fin att kombinera med min rock.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Schenken

I vilken statsdel bor du i och hur gamal är du ?

2009-09-13 @ 22:16:54
Postat av: Hugo

Jag bor i Vasastan och är 15 år gammal. Varför undrar du?



Hugo

2009-09-14 @ 10:06:26
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Casual

Jag är inte så förtjust i Burberrys mönster längre. Då alldeles för många går omkring med kopior.



Själv bär jag på Vintern en superskön halsduk från Atlas. 100% Kashmir

2009-09-14 @ 10:55:22
URL: http://www.casualwear.se
Postat av: HugoP

Du, då är vi två om att Sthlms stadsmission på Fridhemsplan är bäst!! Det är måste varje gång jag är i stan, den och café hängmattan på söder:).(lite långt ifrån varann men..).

Annars är väl outfiten helt ok, men man kan ju ta ut svängarna liite grann väl(även fast det är en "vardaglig" stil)?

2009-09-14 @ 14:38:49
Postat av: HvH

Burberry halsduken i all ära, klassisk och fin. Men att köpa en fejk är ju bara fel

2009-09-14 @ 17:49:13
Postat av: Hugo

Casual: Jo, det är inte sällan man ser fjortisarna gå runt i kopior och det är ju faktiskt synd att stödja att piratkopior sydda av barn säljs så mycket som det gör. Hade annars en ljusgul halsduk från just Atlas i 100% kashmir men jag kände mig aldrig helt bekväm i den.



HugoP: Ja, Stadsmissionen Fridhemsplan är klart bäst men vad menar du med att "ta ut svängarna"?



HvH: Ärligt talat så håller jag med dig helt och hållet samtidigt som jag tycker att det är ett kap med en kashmir-halsduk för 65 spänn. Är faktiskt inte hundra på att den är fejk och att personalen på Stadsmissionen ibland tar okunnigt lite för vissa plagg har jag fått bevis på förr.



Hugo

2009-09-14 @ 19:04:24
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Ph

Tjaba. Ska svänga förbi huvudstaden för lite shopping på torsdag och efter allt snack om Stadsmissionen Fridhemsplan så tänkte jag att den kan vara värd ett besök då jag kommer röra mig i närheten. Är det Hantverkarg. 78 (från hemsidan) som gäller eller är jag fel ute?

Kommer ihåg ett gammalt inlägg om second hand-shopping och ett ställe på Kommendörsgatan, är det fortfarande värt ett besök?

2009-09-14 @ 21:25:51
Postat av: Schenken

Jag tror att jag såg dig och undra bara vart du bodde för det var i vasastan, jag såg dig... Du hade en väldigt fin rock, Måste jag säga

2009-09-14 @ 22:37:14
Postat av: HugoP

Jag menar...För att visa att det är DU som har gjort outfiten, så behöver man något mer personligt; som en udda accessoar eller en speciell färgsättning etc. Jag känner att den här outfiten kan jag lika gärna gå till ett skyltfönster och se, om du förstår vad jag menar...

I'm just being honest.

mvh HugoP

2009-09-15 @ 16:30:26
Postat av: Hugo

Ph: Hantverkargatan 78 låter helt rimligt så det är med största säkerhet rätt. Det du tänker på angående Kommendörsgatan är ML Second Hand och ligger på nr 14. Jag uppskattar inte ML Second Hand så mycket men Gabriel säger att du ska gå dit om du gillar det lite Preppy. Ibland kan man fynda skor billigt där. Annars så tycker jag att du ska läsa det här inlägget angående vart du bör gå under en dag i Stockholm.



http://hugosmode.bloggsida.se/tips/krukmakargatan-ett-shoppingparadis



Hugo

2009-09-15 @ 16:39:52
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Hugo

Schenken: Haha, okej då får man väl tacka helt enkelt. Bor du i Vasastan själv?



HugoP: Ja, jag förstår vad du menar och det var inte så att jag frågade för att jag blev irriterad utan snarare för att inte göra om detta misstag.



Hugo

2009-09-15 @ 17:39:26
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Hugo

Schenken: Haha, okej då får man väl tacka helt enkelt. Bor du i Vasastan själv?



HugoP: Ja, jag förstår vad du menar och det var inte så att jag frågade för att jag blev irriterad utan snarare för att inte göra om detta misstag.



Hugo

2009-09-15 @ 18:04:39
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

precis ny in flyttad från götet, Blev tipsad av en tjej kompis som sa att denna blogg var sjukt inspirerade och super bra och hon hade verkligen rätt.



Mvh Schenken.

2009-09-15 @ 21:10:49
Postat av: Hugo

Hm, verkar som om det är många tjejer som kollar in här vilket förvånar mig med tanke på att vi mest skriver om herrmode. Verkligen kul att du gillar det som skrivs och läggs upp i form av bilder.



Hugo

2009-09-16 @ 15:34:35
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

Jag det är flera av mina tjej kompisar som läser er blogg och gillar den verkligen... Efter som jag är ny nyinflyttad undrar jag om lite bra fik eller caféer och vem som gör bäst kaffe?



Mvh Schenken

2009-09-16 @ 15:39:59
Postat av: Hugo

Mellqvist har Stockholms bästa Cappuccino, ligger på Rörstrandsgatan precis vid Handelsbanken. Om du har tid och lust så kan du väl fråga någon av dina tjejpolare vad det är dem ser i den här bloggen. Har nämligen undrat jättelänge just vad tjejer ser hos oss.



Hugo

2009-09-16 @ 16:28:40
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

tack... Absolut det kan jag göra när jag pratar med dem nästa gång. Men vad brukar folk göra på en lördag kväll i vasastan?, jag är lika gammal som dig. Jag bara undrar för i götet festar ganska många medans andra folk från andra "typer" av familjer, läser kollar på tv och gå på fester sällan....Ni behöver absolut inte svara...



Mvh Schenken

2009-09-16 @ 18:59:46
Postat av: Schenken

tack... Absolut ska jag fråga dem... När jag pratar med dem. Jag undra vad 15åringar som vi gör på en lördag kväll??

2009-09-16 @ 19:10:26
Postat av: Hugo

Nja det är ju olika beroende på vilka man umgås med men om du ska ha någon fest så kan du ju hojta till.



Hugo

2009-09-17 @ 16:24:05
URL: http://[email protected]/
Postat av: Schenken

Absolut, om jag ska ha en fest, Hojtar jag till ... Jag fråga min tjej kompis Elsa och hon sa att preppy på kille sidan är snyggare och att ni ger bra råd på märken som oftast har en tjej sida, som också är snygg. Om killar har en randig skjorta så ser inte det billigt ut, men om en tjej har en randig skjorta ser oftast billigt ut och då menar hon att det är "enklare" för killar att klä sig snyggt. Juste hon skulle säg att matte går bättre nu( hon fråga om preppy affärer i sommras i en kommentar).



Mvh Schenken

2009-09-18 @ 18:56:17
Postat av: Hugo

Jaha du är kompis till Elsa, ja du får hälsa henne så mycket från mig.



Hugo

2009-09-18 @ 19:15:12
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

Ja.... Hon är min bästa vän. Skall hälsa till henne när jag pratar med henne. Vad ska du söka till gymnasiet?

2009-09-19 @ 09:26:57
Postat av: Hugo

Södra Latin är det tänkt. Vad har du hamnat i för plugg nu när du flyttat hit då?



Hugo

2009-09-19 @ 09:35:25
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

Franska skolan.... Själv?

2009-09-20 @ 13:04:17
Postat av: Schenken

skall du gå Es bild och form då eller bara bild?

2009-09-20 @ 20:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0