Skor för höst/vinter 09



Ja, det börjar bli dags att inhandla skor till hösten och framför allt vintern, därför har jag valt att lista de fyra hetaste alternativen. Själv kör jag på ökenkängor just nu men tanken är att ett par ordentliga snörkängor ska inhandlas till vintern. För närvarande går både jag, gabriel och Jacob runt i ökenkängor även om vi alla har något olika sådana.

Ökenkängor:
Ökenkängor är riktigt bra att ha under hösten men håller inte riktigt för att användas under de vintermånaderna med det bruna slask som denna tid inkluderar. Det finns också flera varianter på ökenkängor för diverse ändamål och stilar. Jag är klart nöjd med de lite spetsigare ökenkängor i mörkblå mocka som jag inhandlade från Massimo Dutti för ungefär en månad sedan. Gabriel köpte ett par Clark´s klassiska sandfärgade på Nilsons för två dagar sedan och då blev Jacob så sugen att pappa köpte ett par i ljusbrunt läder till honom. Nilsons har de lägsta priserna på just Clark´s och där ligger priset på 1099 kronor. Kan för övrigt tipsa om att 16thCollection snart kommer att få in ett par i mörkbrun mocka och priset ligger nog några hundringar ned om man köper därifrån.

Snörkängor: Jag skulle vilja påstå att snörkängor är det alternativ som fungerar vid flest tillfällen och på så sätt är det bästa alternativet. Att hitta snörkängor som både fyller sin funktion och dessutom ser bra ut är dock inte helt enkelt. De jag funderar på är från Red Wings då det varkar lite väl komplicerat att få tag på ett par Wings and Horns-kängor. Det största problemet med att få tag på ett par perfekta snörkängor, är priset. För att få ett par riktigt schyssta kängor krävs ungefär 2 500 kronor vilket alla kanske inte är redo att betala.

Chelsea Boots: Att gå runt i Chelsea Boots under höst och vinter fungerar faktiskt alldeles utmärkt och även om det inte är riktigt min stil med Chelsea Boots så förespråkar jag det verkligen. Till rätt kläder är det oerhört snyggt och det accepteras dessutom på i stort sett alla arbetsplateser. Fördelen med dessa tidlösa skor är att de fungerar inom nästan alla välklädda stilar. Chelsea Boots kan du hitta i preppy och i flertalet av dess grenar och de fungerar till nästan alla sorts byxor och kavajer.

Grövre Brouges: Både The Drones Club och Manolo nämner märket Tricker´s när man talar om grövre Brouges och det stämmer säkert att de är väldigt bra. Samtidigt tycker jag att deras kanske onödigt höga sulor ger dem ett klumpigt utseende och därför förespråkar jag faktiskt Grenson som har riktigt snygga brouges på Très Bien Shop.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag var och beställde ett par Iron Ranger (8111) från Red Wing här i veckan. De var dock inte så lätta att hitta, men Hallmans Skor nära S:t Eriksplan hade dem i sitt sortiment. Ska bli spännande att gå in dem.

Postat av: Hugo

Ja, Hallmans har mycket bra men de finns också på Nitty Gritty.



Hugo

2009-09-21 @ 18:15:07
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag besökte även Nitty Gritty efter att jag varit på Hallmans. Jag såg bara några olika par skor med vita gummisulor från Red Wing då, inga Iron Ranger syntes till.

2009-09-21 @ 18:23:04
Postat av: Hugo

Jaha, jag trodde att Iron Ranger fanns där (bra val för övrigt). Då får du ursäkta mig helt enkelt och så får jag gratulera till ett riktigt bra köp. Om jag hade pengar skulle jag också gå i Red Wings-kängor men nu får jag leva ut min dröm genom min far genom att påverka honom att köpa ett par till sig själv.



Hugo

2009-09-21 @ 19:07:33
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag hade hoppats det också, men tyvärr inte. De hade däremot den vanligaste (om det är 875 eller 8131/8138 minns jag inte, tittade inte så noga) och 3140/3141. Båda är snygga men i mitt tycke inte lika mångsidiga som ett par Iron Ranger eller motsvarande.

Ja, jag tror också det är ett bra köp.

För övrigt så är nog kängorna på bilden från Wings & Horns de snyggaste jag sett. Synd på priset och lädersulan bara, men om man hade råd så skulle det vara ett enkelt val..

Fortsätt med bloggandet också, det är bra.

Postat av: Hugo

Jo, jag instämmer. Grymt snygga men priserna är som sagt inte humana.



Hugo

2009-09-22 @ 09:40:44
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

Skall du gå Es bild och form eller bara bild?

2009-09-22 @ 18:29:35
Postat av: Hugo

Inget av alternativen troligen. Sam-Sam är nog det troligaste om inte det så blir det nog Sam-Kultur på Värmdö Gymnasium.



Hugo

2009-09-22 @ 18:40:12
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Schenken

jag vet faktiskt inte vad jag välja... det finns så många olika och föräldrar som tycker att man ska ha hemundervisning....

2009-09-22 @ 21:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0