Helgen som gått

Under helgen som just gått har det inte varit så mycket mode utan snarare mat som det cirkulerat kring. Efter besök på tehuset Chaikana i Gamla Stan tog jag mig hem till Gabriel där jag bjöds på Osso Buco. Idag bestämde jag mig för att ställa mig att baka Scones och nedan kan ni se receptet som jag tycker fungerar alldeles utmärkt. Jag blev bara så himla sugen efter aptitretaret i Gamla Stan. Kvällen består av att se Real Madrid förhoppningsvis krossa nykomlingen Xérez och sedan middag bestående av räkpasta med konjak. Något inlägg med högre modefaktor får ni först lite senare ikväll då det kommer att handla om höstens skor.

Scones till 4 personer

Du behöver:


3,75 dl vetemjöl  3 tsk bakpulver  1 tsk salt  2 msk socker  50 g mjukt smör  1 ägg  1 dryg dl filmjölk 

Gör så här:

·        Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en bunke.

·        Blanda ner smöret för hand.

·        Vispa upp ägget i filmjölken och tillsätt.

·        Rör alltsammans med gaffel till en rätt lös deg.

·        Mjöla händerna och platta ut degen på bordet tills den är ca. 1,5 cm tjock.

·        Ta ut rundlar med hjälp av ett vanligt dricksglas.

·        Grädda i ugnen, ca. 225 grader i 10 – 12 minuter.

Hugo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fan kan man gilla vidriga Real Madrid. Fin blogg annars

2009-09-20 @ 19:43:15
Postat av: Hugo

Haha, jag visste jag skulle få skit för det. Jo, det hela började med att favoritspelaren Ronaldo (inte C.Ronaldo) flyttade till Real Madrid efter VM 2002.



Hugo

2009-09-20 @ 20:31:13
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: HugoP

Älskar Chaikana(te-älskare som jag är). Skulle gärna va stammis där om inte priserna är som de är...

2009-09-21 @ 18:52:47
Postat av: Hugo

Ja, det är inga stora portioner som man bjuds på trots ett rätt svettigt pris. Detta leder till att man sitter hemma framför datorn med hemgjorda scones och Sir William-te istället, men det är ju inte fy skam.



Hugo

2009-09-21 @ 19:09:45
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0