Veckans Outfit: Fiskaren



Skepparkavajen kan användas till mycket och över en islandströja är det helt rätt. Jag gillar Jockum Hallins och Cristopher Nyings tänk med att alla plaggen ska gå att kombineras med varandra på ett snyggt sätt, och även om den här skepparrocken inte är från Our Legacy så har de en mycket liknande i sitt sortiment. Det är detta som gör det så lätt att arbeta med Our Legacys plagg i diverse utstyrslar.

Skepparkavaj:
Vintage. Jag vet inte varifrån den här rocken är ifrån så då blir det lättast att säga att den är Vintage. Om någon av er vet så kan ni gärna lämna en kommentar angående detta. Jag har bestämt mig för att få tag på en sådan här när jag åker till- eller kommer tillbaka från London. Snyggt klassiskt plagg som kan vara riktigt elegant om man får tag på en lite mer slim modell. Skepparkavaj tillåter dessutom grövre, stickade polotröjor vilket nästan bara fungerar till just skepparrock.



Islandströja:
Our Legacy. För 1 400 kronor kan man få tag på den här autentiska fiskartröjan. Jag funderar på att köpa den här om den finns kvar på rea. Jag kan faktiskt tänka mig att just denna finns kvar efter jul då det fortfarande finns mängder av den kvar i butikerna.

Jeans: A.P.C. Det har inte varit många chinos på bloggen i höst och inte heller denna gång. Jeans har kommit tillbaka i stor stil och är numera det stående valet vad gäller byxor.

Skor: Red Wing. Dessa grova kängor är kanske lite otippade att man skulle gilla så mycket som man gör. Deras grova utformning som tidigare varit tabu är nu rätt till både arbetarjeans och skogshuggarväst och kostym och kashmir-rock.

Mössa: Polo Ralph Lauren. Mörkblå, klassisk fiskarmössa från Ralph Lauren. Finns i flera färger men till en skepparkavaj är mörkblått det självklara valet.

Hugo


Kommentarer
Postat av: Leonhard

i want & i want you to notice:i love your blog :)

2009-10-31 @ 16:18:43
URL: http://www.kopfanschluss.blogspot.com
Postat av: Hugo

I want & I want you to notice: I am glad you do.



Hugo

2009-10-31 @ 17:54:31
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Alex

Har en fråga angående "got2get" som omnämndes i vintage inlägget, är det möjligt att göra några klipp där online eller vet personalen precis hur mycket dom ska ta för sakerna?

2009-11-01 @ 03:20:13
Postat av: Hugo

Det är helt olika. Got2Get fungerar så att diverse olika Second Hand-butiker betalar för lägga upp annonser. Om annonsen kommer från Herr Judit så tar de oftast ganska mycket, om den kommer från ML Second Hand eller någon mindre butik så kan man absolut göra riktiga klipp.



Hugo

2009-11-01 @ 10:36:45
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0