Summering av London



Just hemkommen från London så tänkte jag skriva en liten summering av London, hur det har varit och vad garderoben utökats med. Inget längre inlägg idag dock på grund av att läxberget bara växer och växer. Hur som helst så har det varit trevliga fyra dagar med middagsbesöket på restaurangen Hakkasan som höjdpunkt. En hel del inköp har det blivit och man får nog kalla Uniqlo för resans stora hit. Så som svar till signaturen Filip så är det självklart att jag gjorde det. Glömde bara nämna det i torsdagens inlägg, Dagens Outfit: London Nästa.

Inköp:
Från Uniqlo köpte jag två flanellskjortor för 15£ vardera. Var mycket nöjd med bägge och de kommer säkerligen att användas flitigt under vintern. En skepparkavaj blev det också från den japanska kedjan och med tanke på tjockleken på denna jacka i wool/cashmere-blandning tror jag att den duger till att hålla värmen gott och väl. Jag köpte också en vanlig v-ringad från Gap men resans bästa köp, eller åtminstone det jag blev mest nöjd med, gjorde ändå min pappa. Jag lyckades nämligen sälja på honom ett mörkblått exemplar av Aquascutums Aquamac för 495£. Den satt helt perfekt och blir mycket snygg tillsammans med den halsduk i samma mönster som fodret som han också bestämde sig för att köpa. När man är ung och fattig kan man ju åtminstone leva ut sina drömmar genom sin far, eller hur?

Matupplevelser: Det här känns lite som att det inte har att göra hemma här men jag vill bara tipsa om Hakkasan. Det vi åt där var nog den godaste flerrättersmiddag jag någonsin ätit. Först kom det in någon slags räkkakor med ett överdrag av rostade sesamfrön. Detta var oerhört gott men ändå inte så speciellt får man ändå säga. Sedan kom någon slags lyx-dumplings in och de var verkligen helt fantastiska. Måltidens höjdpunkt var trots dessa underbara dumplings en ank-sallad kallad Crispy Duck Salad. Avslutningsvis fick vi in honungsglacerad Seabass som också var helt sanslöst god. Är Seabass Havsaborre? och ska det kanske vara särskrivet?

Hugo


Kommentarer
Postat av: Elsa

Seabass är havsborre. Det verkar som om ni haft en trevlig resa.

2009-11-09 @ 18:35:33
Postat av: Hugo

Jo, jag visste väl det. Mycket trevlig resa var det ja.



Hugo

2009-11-10 @ 19:51:12
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0