Hugos önskelista



Snart är julen här och som det barn man ändå är så kan man räkna med ett gäng julklappar. Särskilt eftersom vi inte ska åka utomlands eller annat liknande. Min önskelista kan ni läsa nedan och Gabriel kommer också att publicera sin inom kort. Själv är man nyklippt och Gabriel tycks ha gjort ett mycket bra jobb vad gäller klippningen. Endast en sak som jag önskar mig i klädväg finns inte med på listan och det är en ljusblå mössa från Grandpa som jag önskar mig av Gabriel. Detta beroende på att jag glömde kolla vad det var för märke. Förklaringen till att jag önskar mig den från just Gabriel är enkel, det är helt enkelt det han brukar ge mig och det brukar vara något som jag använder länge. Till exempel så var det han som gav mig min Velour-mössa som jag ständigt använder, även den köpt från Grandpa.

1. Islandströja, Our Legacy:
Islandströjan från Our Legacy skulle vara perfekt under min Uniqlo-skepparkavaj. Dessutom är den sanslöst snygg och jag behöver fler varma tröjor till vintern. Så blir det ju när man vägrar gå i hoodies ock liknande. Som jag tidigare skrivit så ser det ut att finnas väldigt många exemplar kvar ute i butikerna och den går säkert att hitta på mellandagsrean. Jag vet vad ni tänker, mellandagsrean är ju efter jul, men då är det ju tur att man fyller år i februari.

2. Cardigan, H&M: Såg en rätt så snygg cardigan från H&M idag, beige med bruna kanter, inte att förknippa med den med mörkblå kanter som är betydligt fulare. Cardigan är ju något som är bra på flera sätt och fungerar fint till både skjorta och t-shirt. Kan till exempel tänka mig att en beige cardigan skulle vara supersnyggt över den mörkgråa t-shirt som jag sitter i just nu. T-shirt är faktiskt ett betydligt komplexare plagg än man kan tro och ett inlägg ska publiceras om detta.

3. Collegetröja, Acne:
Ful-snygg tröja från Acne Pop Classics. Brukar inte gilla sådana här men just denna tillsammans met ett par Onitsuka Tiger Sneakers tror jag skulle vara grymt snyggt. Någonting har börjat tilltala mig hos den här typen av kläder men samtidigt så är det ju snabba kast. Tycker även att jeansen på bilden är grymt snygga.

4. Strumpor, Falke, Polo Ralph Lauren och Gant: Vinröda strumpor från Falke och mörkgröna från Gant. Fair-Isle strumpor från Polo Ralph Lauren. Kanske inte alla men något par av dessa vore trevligt.

5. Tröja med sjalkrage, Paul Smith: Manolo hade ett inlägg som hette Preppy Wednesday där bland annat en sjalkragad, mönstrad tröja från Paul Smith var med. Har testat den på SOLO vid Norrmalmstorg och den sitter sinnesrubbat bra. Anledningen till att jag lagt den längst ned på listan är att den är så dyr att man nästan skäms när man önskar sig den. 2 599 kronor är för mycket men på mellandagsrean möjligen.

Hugo


Kommentarer
Postat av: Gustaf Porseryd

Bra önskelista. Vart kan man hitta Acne tröjan?

2009-11-15 @ 18:31:27
Postat av: Hugo

Acnes online-shop, deras butik vid Normalmstorg, SOLO i VästermalmsGallerian eller möjligen vid Norrmalmstorg.



Hugo

2009-11-15 @ 18:44:50
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0