Fem axelremsväskor



Jag gillar väskor över huvud taget men anledningen till att man ofta tänker på den här typen av väskor är att de är perfekta när man har saker att bära med sig till exempelvis skolan eller gymnasiet. Här har jag och Gabriel valt ut fem favoriter och det kan väl vara trevligt med något annat än Dagens Outfit och tips om det senaste på Below.




Väska 1, Filson: Märket Filson har just flyttat in till Très Bien Shop och här ovan ser ni en av de två väskor som märket har med på listan. Lite mer glamourös axelremsväska som skulle vara riktigt snygg till en marinblå filtrock eller möjligen lite längre skepparkavaj. Jag gillar verkligen kombinationen av kamel och marinblått och dessutom är jag verkligen inne på skepparjackor just nu. Ni lär se en i morgondagens outfit med en Velour-tröja som jag hittade på My-Wardrobe.

Pris: 194€ via Très Bien Shop



Väska 2, Hackett:
Hacketts Fisherman Bag är en riktigt snygg variant i lite samma färger som den översta från Filson. Tycker dock att den här designen passar mig lite bättre och jag tror att den verkligen tjänar på att bli lite sliten eller rentav ordentligt nött i kanterna.

Pris: 180£ via Hackett´s Online Shop


Väska 3, Chapman:
Riktigt klassisk jaktväska från märket Chapman i mörkgrönt med läderdertaljer. Tycker personligen om den här just på grund av färgerna och den skulle vara perfekt att kombinera med en tweed-kavaj och en jaktkeps. Ett jaktgevär av äldre årgång och ett gäng hagelpatroner är helt rätt tillsammans med den här.

Pris: 1500 kr via ScoutTheStore


Väska 4, Filson:
Här ser ni en väska som man verkligen skulle vilja tvinga någon annan att gå omkring med i ungefär tio år och sedan ta tillbaka den. Tror att den här skulle vara bäst så.Riktigt fin färg väger upp för dem plastiga spännena i sann hike-anda.

Pris: 174€ via Très Bien Shop

Hugo

Kommentarer
Postat av: HugoP

Den första väskan är sjukt snygg. Love it.



ps Läser varje dag fortfarande:)



HugoP

2009-11-12 @ 14:56:41
Postat av: Hugo

Skönt att höra ifrån dig, håller helt med dig för övrigt.



Hugo

2009-11-12 @ 18:44:16
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0