Den Norska Fiskaren - Höstens Stilikon



Jag sitter och kollar kultförklarade norska skräckisen Död Snö. För att citera baksidan på filmen så är det
en film med mycket hjärna och hjärta. Bokstavligen! Bland de roligaste filmer jag någonsin sett. En upplösning a lá extremt övervåld får oss som tittar att fullkomligt kikna av skratt. Det här inlägget ska dock inte handla om levande döda nazister som slaktar norrmän på skidsemester, utan om vintertrenden att se ut som en norsk fiskare. Alla viktiga plagg som du behöver för att haka på stilen finns med på denna lista och som ni sett i tidigare utstyrslar här på bloggen kan man sätta ihop det i diverse olika konstelationer.

1. Aran-tröja:
Ett av de plagg som lätt glöms bort i dessa sammanhang är aran-tröjan som egentligen är en klassiker inom stilen. MQ har en riktigt fin från Blueprint eller Emilio. Aran-tröjorna är inte direkt eleganta men de är inte det man eftersträvar heller precis som de flesta övriga plagg här så är den i första hand till för att hålla värmen.

2. Fiskarmössa: Det är för mig självklart att ha fiskarmössan som huvudbonad nr.1 före det enda andra alternativet - sjömanskepsen. Främst för att det är mer bekvämt och moderiktigt att gå runt med en fiskarmössa inne i stan jämfört med en sjömanskeps.

3. Islandströja: Jag gillar islandströjor och jag hoppas att förra julens present, en islandströja från Carin Wester, ska få sällskap av den från Our Legacy. Islandströjor är helt rätt under skepparkavaj och med både islandströja och skepparkavaj på överkroppen så håller man värmen under de kallaste vinterdagarna.

4. Skepparkavaj: Jag har just bytt knappar på min skepparkavaj från Uniqlo och resultatet blev strålande. Ska lägga upp en bild på jackan snart och det bevisar verkligen hur mycket detaljerna gör.

5. Polotröja: Precis som jag sagt tidigare skrivit så är polotröjan något som jag bara uppskattar i dessa sammanhang. En grövre polotröja kan vara hur snyggt som helst om man matchar rätt.

6. Tvärrandig seglartröja: Den tvärrandiga seglartröjan är lite av ett sommarplagg då det inte värmer tillräckligt under vintern. Det är dock inte fel att köpa en nu för att ha till våren och sommaren och Weekday och Vailent har riktigt fina.

7. Sjömanssäck: Bland de accessoarer som verkligen fulländar stilen finns sjömanssäcken och en riktigt snygg ser ni på bild högst upp.

Hugo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0