Dagens Outfit: Lite tidigt att längta till våren? 2.0



Höstmörkret blir allt mer påtagligt och var och varannan dag står regnet som spön i backen. Ja, man drömmer sig bort till varma vårdagar ute i skärgården och i just detta ställ tänker jag att jag själv skulle kunne stå klädd i och vänta på att båten ska komma och hämta mig. I utstyrseln så tycker jag att kontrasten mellan kavajen – i det lite plastiga syntetmaterialet – och de handgjorda skorna är mycket trevlig. För att en kavaj i ett så "modernt" material ska vara snygg så måste den ha ett mycket skräddat snitt. Om passformen skulle vara lite mer rymlig så skulle intrycket av kavajen med ens bli mycket mer ointressant. Jag skulle för övrigt vilja tipsa om skotillverkaren som erbjuder dessa lediga loafers. Det är en italiensk tillverkare som heter Il Gergo som erbjuder handgjorda skor till ett billigt pris, snyggt är det också . Dessa tassel loafers kostar 140 euro och runt det priset ligger dem flesta skorna. Tipset om Il Gergo fick jag från den utmärkta bloggen Welldressed.

Skor:
Il Gergo Byxor: Incotex Kavaj: Aspesi Halsduk: Drakes Skjorta: Steven Allan Glasögon: Epos Milano Väska: Piero Tucci

Gabriel

Kommentarer
Postat av: B

Otroligt snyggt, den dressade italienska sprezzaturastilen gör du fan i klass med Olof Enckell!

2009-11-23 @ 23:36:14
Postat av: Fredde

Mycket snyggt! Ni blir bara bättre och bättre.



Vart hittade ni den orangea tröjan från J.Press för några inlägg sedan?



2009-11-23 @ 23:53:15
Postat av: CJ

Skorna var Bella! Vart kan man köpa dem?

2009-11-24 @ 04:08:31
Postat av: Gabriel

B: Det är bara att tacka och buga.



Fredde: Den oranga tröjan finns tyvärr inte längre till försäljning på J.Press hemsida, men däremot liknande tröjor under kategorin Shaggy Dog.



Cj: Ja, skorna är underbara, vad jag vet så kan man bara köpa dem via nätet. Klicka på denna länk: http://www.gergo.it/



Gabriel, Style by Lindberg

2009-11-24 @ 07:25:27
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Mackan

Otroligt bra blogg. Jag kan inte förstå hur jag missat er. Underbara outfits och uppskattad läsning. Ett + vore om ni skrev ut ett riktpris på kläderna. Om inte, är jag nöjd ändå! Qutos!

2009-11-24 @ 16:57:24
Postat av: Hugo

Ja, okej vi ska tänka på det i fortsättningen.



Hugo

2009-11-24 @ 19:57:45
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0