Lång dag på stan


Har just kommit hem från en sex timmar lång shoppingtur. Jag och min lillebror gav oss ut på stan vid tiotiden i morse och återvände först nu. Resultatet av dagen blev två par nya, enklare tygskor och ett par svarta byxor för min del. Jacob hade hunnit förse sig med ett par badbyxor från Weekday, ett par skor och en cardigan från Filippa K. Bägge investerade i varsitt par tygskor från Weekday för 100 kronor paret. Trevligare att nöta sönder på gräsmattan med en boll, än att låta sina nyinköpta Tretorn T56 Tournament ta smällen. Jag hade faktiskt turen att hitta ett par av de sistnämnda skorna på PUB för 298 kronor vilket kändes vättigt inför Augusti och September. Jag tycker de är riktigt snygga och är helnöjd trots att de är klassificerade som damskor.



På Åhléns City insåg jag hur otroligt mycket skjortor det är med murarkrage. Jag syftar då både på de utgående kollektionerna och de a/w som börjat hitta in i vissa butiker. Filippa K, Hope, NN 07, Acne och flera andra märken har utan min vetskap haft mängder med murarkragar i kollektionerna. Detta var som sagt helt nytt för mig, inte murarkrage som fenomen då, utan att så många märken hade det inne i sina kollektioner för tillfället och det glädjer mig faktiskt. Med murarkragen kan du vara välklädd utan att vara uppklädd och det är kanske modesveriges signum för tillfället. Nu ska jag till Skeppsholmen, kanske ses där? Hoppas åtminstone på något jazzfan bland mina läsare. Kvällens outfit blir densamma som igår. Ljusblå Oxfordskjorta med murarkrage, ljusa chinos, solglasögon och ett par vita tygskor.

Hugo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0