Preppy: Black Ivy

The Black Ivy presenterat av Street Etiquette på Vimeo.

Preppy är tråkigt nog något jag ofta förknippar med vita överklassynglingar i USA. Det ser ofta krystat, och i vissa fall rent av sliskigt, ut. När mörkhyade män bär samma plagg tycker jag dock att det nästan alltid ser väldigt bra ut. Beror det på att de inte bär kläderna tillsammmans med ett riktigt glansigt, bakdraget hår eller har sociala medier gett mig en bild av alla vita preppykids, som dryga, uppblåsta snofsar? Jag tror att det snarast är hur man ser ut i övrigt som utstrålar vilken typ av preppy man är. Detta är ett problem med preppy och är verkligen synd med tanke på hur vackra kläderna ofta är. Här har jag dock hittat en film på män som inte utstrålar någon uppblåsthet över huvud taget, bara att luta sig tillbaka och njuta av preppy när det är som bäst. Här byts renrakat mot skepparkrans och backslick mot snagg. Enjoy!


Killarna på Street Etiquette har riktigt bra känsla för accessoarer i stil med armband.


Hur mjukar man upp en preppyutstyrsel om inte med ett riktigt välvuxet skägg.


Värdet av en trevlig skjortgarderob.


Skärp, trevlig accessoar och samtidigt ett bra knep när man ska hålla byxorna i perfekt höjd för att få rätt längd och fall.


Var det någon som hävdade att preppy inte var lekfullt?

Hugo


Kommentarer
Postat av: Jacob

Underbara bilder.



Älskar blandningen av preppy och lekfullhet!

2010-09-23 @ 20:37:55
Postat av: Lord Moine

Jag tycker att det är lite kul att du skriver om skärp som om det vore något nytt att de håller byxorna på rätt höjd...

2010-09-23 @ 21:18:47
Postat av: A

Onekligen bra bilder, dock lite tröttsamt när man är inne på 3-4 olika bloggar endast för att finna samma sak!

2010-09-23 @ 21:25:04
Postat av: Hugo

Lord Moine: Saken är den att jag är extremt dålig på att bära skärp. Så dålig att jag aldrig bär det för att vara helt ärlig.



A: Haha, vi läser troligen samma bloggar. Street Etiquette och Unabashedly Prep är dem jag syftar på.



Hugo

2010-09-23 @ 21:53:23
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Erik

Mycket trevligt inlägg med inspirerande bilder!

2010-09-23 @ 22:28:57
Postat av: Hugo

Erik: Skönt att någon inte sett detta tidigare. Inspirerad var precis vad jag blev när jag hittade bilderna.



Hugo

2010-09-23 @ 22:40:21
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: antoine

grymt inlägg!

2010-09-23 @ 23:50:15
URL: http://mongostil.blogspot.com
Postat av: Calle

Det går inte att kommentera jubileumsinlägget, så jag gör det här istället: Grattis!

2010-09-24 @ 08:26:57
Postat av: Hugo

antoine: Kul att höra.



Calle: Nähä? Det var väldigt konstigt. Tack hur som helst.



Hugo

2010-09-24 @ 09:05:28
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Per - Manligheter

Höll faktiskt själv på att lägga upp denna video, men du har gjort det så bra att det känns onödigt. Extremt inspirerande bilder. Vet nån vem som ligger bakom projektet, är det Rugby? Kläderna ser ut att komma därifrån.

2010-09-24 @ 14:31:47
URL: http://manligheter.se
Postat av: Petter

Vill bara säga att jag tycker att du håller en fantastiskt hög nivå på bloggen för tillfället. Fortsätt så!

2010-09-25 @ 10:15:14
Postat av: Schenken

precis som Calle säger så kan man inte kommentera jubileumsinlägget, så grattis och hoppas att ni/du fortsätter ett tag till!

2010-09-25 @ 10:32:46
Postat av: Greven av Haga

Mer sånt här herr Hugo!

2010-09-25 @ 14:50:35
Postat av: Martin

Jag tycker personligen ganska illa om denna form av reportage. Min åsikt är att det i grund och botten handlar om en form av exotisering, där svarta män får stå som ngn form av alibi för en "medvetenhet" som främst består i att man gör saker lite tvärtom, i detta fallet klär svarta män i utpräglat "vita" kläder. Det är inte direkt ett nytt grepp, men den unkla känslan är påfallande intakt. Tråkigt att folk ska fascineras så. Lite synd, jag uppskattar bloggen i övrigt.

2010-09-25 @ 17:02:54
Postat av: ab

Håller helt med Martin. Hela detta inlägg bygger på den vite rikemannen som en tråkig och elak figur. Vist är dessa bilder snygga men det är absolut ingenting nytt, som vilken Raffe reklam som helst, och kommentarerna får mig bara att undra. "blandning mellan lekfullhet och preppy"? Preppy är per definition lekfullhet. Preppy går ut ut på att ta formella plagg, blanda det med sport eller vad man nu gillar och sedan se skön ut. Det som jag kan tycka var bra med dessa bilder är att det inte var för mycket sport utan mer sköna armband och så. Bra musik i filmen för övrigt.

2010-09-26 @ 14:38:46
Postat av: Hugo

Martin och ab: Jag håller egentligen med er om att det är synd att man ska fascineras så bara för att det är svarta som bär "vita" kläder, som du uttrycker det Martin. Att det skulle vara som vilken Raffereklam som helst håller jag dock inte med om för fem öre. Förutom just att mörka män skulle se mer avslappnade ut i dessa kläder, behandlas också det faktum att ansiktsbehåring underlättar uppbärandet av dessa kläder och vad jag vet har aldrig annat än renrakade ansikten synts i deras kampanjer.



Hugo

2010-09-26 @ 21:38:26
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: fashionformonkey

fruktansvärt inspirerande bilder!

2010-10-04 @ 18:47:09
URL: http://fashionformonkeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0