Dagens Outfit: Hösttoner


Dunvästen är förmodligen ett av de mest svårburna plaggen som finns. Att det är ett av höstmodets nyckelplagg har gjort mig mycket kluven i frågan, men jag skulle personligen inte investera i en väst, inte ens om jag hade ett riktigt välvuxet skägg och en betydligt mer välbyggd skogshuggarkropp. Hela stilen känns väldigt trevlig över lag och haar tilltalat mig mycket, men då det är svårburet får man, som jag tidigare skrivit, ta stilen så långt det känns bekvämt. Västen kan enkelt bytas ut mot en jacka i stil med den från Polo Ralph Lauren vi haft uppe här ett antal gånger. Det skulle resultera i en avsevärt mer lättburen stil.

Väst:
Joe McCoy Skjorta: Our Legacy Jeans: Nudie Skor: Red Wing x DavidZ Väska: JanSport Mössa: Psycho Bunny

Hugo

Kommentarer
Postat av: B

Du får gärna ta och utveckla vad det är som är svårburet med dunväst?! Du kan kombinera till väldigt många olika typer av ovandelar, allt från en hoody till knitwear till grövre skjortor eller någon form av tunnare jacka.

2010-09-19 @ 20:55:28
Postat av: Hugo

B: Jag ogillar att redigera inlägg i efterhand och du får därför ett personligt svar. Jonas Cramby jämförde dunvästen med en cowboyhatt, i 99 fall av 100 ser man fruktansvärt larvig ut i plagget. Jag tycker kanske att täckvästen är lite mer lättburen än så och att cowboyhattar är fula i 100 fall av 100 men du förstår förhoppningsvis liknelsen. Dessa plagg är så tydligt delar av speciella stilar och är egentligen inte helt anpassade för storstadsanvändning. Att det skulle vara lättkombinerat ur en rent praktisk synpunkt har du dock helt rätt i men jag håller fast vid att det är bland de svåraste plaggen att känna sig bekväm i, mycket på grund av hur få som bär det till vardags.



Hugo

2010-09-19 @ 22:42:32
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: M

Det är betydligt lättare att kombinera en dunväst om den inte är svinful.



I övrigt en underbar outfit.

2010-09-20 @ 00:34:12
URL: http://tankarochtexter.blogspot.com/
Postat av: Hugo

M: Synd att du inte gillade den. Själv uppskattar jag dess gedigna framtoning.



Hugo

2010-09-20 @ 20:16:41
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: V

Väldigt clean stil, precis dom rätta färgerna för hösten!

Jag skulle dock uppskatta om du kunde ge mig råd om nån lämplig jacka till vintern, som gärna följer samma stil som vintage/skogshuggare looken?



Tack på förhand!

2010-09-20 @ 20:57:10
Postat av: Hugo

V: Ett lite större inlägg i frågan kommer att postas under veckan.



Hugo

2010-09-21 @ 12:15:47
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0