Dagens Outfit: Friluftsläder för dessa temperaturer



Till den här vintern har friluftskläder stått i centrum och ersatt rockigare plagg från exempelvis Whyred. Den nördiga fuskpolon är kanske att dra modet till det extrema, men för halsduksvägrare som mig är det en alternativ lösning. I denna utstyrsel har vi dock influerats av föregående inlägg, med fokus på ett mer marint mode, i form av färgskalan. Dessutom kombineras hajpade andjaktskängor med en riktigt autentisk fiskarmössa från Nigel Cabourn och en robust skjorta i mer skogshuggaranda. För att verkligen klara kylan skulle jag dessutom rekommendera ett riktigt underställ. Att hålla värmen har plötligt blivit trendigt, något som gynnar flera modemedvetna män som tidigare vintrar sprungit runt i Converse och tunna jackor.

Jacka: Gant Rugger Skjorta: A.P.C. Jeans: A.P.C. Skor: Sorel Mössa: Nigel Cabourn Fuskpolo: Gant Rugger

Hugo

Kommentarer
Postat av: benjamin

Är en fuskpolo som en halsduk?

2010-11-24 @ 14:49:54
Postat av: lovisa

tummen upp1

2010-11-24 @ 15:46:20
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Saman Amel

upp vikt mössa, väldigt tidslöst.



#lovisa, säger det samma.



www.samanamel.blogg.se

2010-11-24 @ 18:09:44
URL: http://samanamel.blogg.se/
Postat av: alw

Alltså dessa skor... Otroligt fula! Får mig att tänka på moonboots eller annat liknande otyg. Ovanstående tillsammans med ett par RM Williams, eller varför inte Bally-kängor, hade varit så mycket snyggare!

2010-11-24 @ 23:41:50
Postat av: Kollegan

Extremt snygg jacka må jag säga!

2010-11-25 @ 11:03:22
Postat av: Jöns

Så folk håller fortfarande på med jeans? Jag menar både med tanke på årstiden och med tanke på de ruttna minnen alla rimligtvis har förknippade till jeans. Jag tänker på regnblöta jeans, söndernötta jeans, felköpta jeans, svindyra jeans, askalla jeans, rövfula jeans, jeans som tvingats runt på en lång promenad i snålblåsten på Hisingen. Det finns alternativ och hjälp att få, stirra er inte blinda på jeansen, de är svikare.

2010-11-26 @ 18:16:38
Postat av: Hugo

benjamin: Man trär den över huvudet innan man sätter på sig jackan. En utmärkt ersättare till halsduken.



alw: Jag kan förstå alla som ogillar dessa skor då de är allt annat än eleganta. Att jämföra dem med moonboots är dock en smula elakt...



Jöns: Det du skriver blir helt irrelevant om du inte kan komma med en lämplig ersättare.



Hugo

2010-11-26 @ 18:27:19
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Joel Magnusson

Var kan man köpa jackan?

2010-11-27 @ 19:44:48
Postat av: Jöns

@Hugo: Du har förstås rätt, som vinterbyxor skulle jag säga att manchesterbyxor eller mollskinnsbyxor är överlägsna. De är relativt vindtäta och finns i roliga färger som piggar upp. Andra byxor som är värda att nämna är fodrade chinos, även om det ger lite lekisvibbar. Jag har klarat mig utan jeans ett bra tag sedan mina Whyred hell kastade in handduken, never looked back since!

2010-11-27 @ 19:49:28
Postat av: Hugo

Joel Magnusson: På Herr Judit säljs Gant Rugger, dessutom i deras flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan och i avdelningen på PUB.



Jöns: Intressant. Själv skulle jag aldrig klara mig utan jeans men det är kul att höra om någon som gör det. Dessutom är de alternativ du rabblar upp, riktigt bra.



Hugo

2010-11-28 @ 13:47:57
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: oscar

Här kan man handla en del Gant grejer.....



www.gant.se

2010-11-29 @ 07:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0