Bildinspiration: Gant Rugger a/w 2010



Gant Rugger fortsätter med kortare jackmodeller.


Gant Ruggers vår och sommarkollektion var en av de snyggaste och överglänste huvudkollektionen med hästlängder. Även om höstkollektionen är långt ifrån samma kaliber, finns det några guldkorn. I lookbooken är dock det största guldkornet tragiskt nog skorna från RM Williams. Notera också bilden längs ned, jag undrar lite varför dem "Photoshoppat" sönder det bita fältet på täckvästen. Slutligen vill jag tillägga att jag hoppas Spanien vinner ikväll på grund av att jag tippade dem från början som slutsegrare, men jag hejar ändå på Holland med gamla Real Madrid-profilerna Arjen Robben och Wesley Sneijder. Jag är också fruktansvärt glad över att tysklands Miroslav Klose inte slog Ronaldos rekord på 15 fullträffar. Ber om ursäkt över dessa icke "modemässiga" meningar.



En modernare jägarlook à la Småland...




Mixas med en skärgårdsbetonad stil




Höstens och nästa vårs stora trend, färgglada regnjackor.




Även tydligare preppy-influenser finns kvar.



Vackra kängor, kan dessa bli vad Red Wing-kängorna var förra vintern?



På tal om skor, jag avskyr dessa som förstör en i övrigt trevlig utstyrsel. Jeans hade kanske varit att föredra.

Hugo

Kommentarer
Postat av: han solo

Det är blixten som reflekteras i det "vita fältet", pysen.

2010-07-12 @ 09:57:06
Postat av: Hugo

han solo: Det är möjligt men verkar långt ifrån logiskt om du kollar på skjortans kanter uppe vid axeln samt att fläcken går ut som en bubbla på ett väldigt jämt sätt ovanför hans högra axel, du ser vad jag menar om du kollar på skärmen lite underifrån. Däremot kan denna bearbetning i Photoshop använts just för att blixten reflekterats på ett ofördelaktigt sätt.



Hugo

2010-07-12 @ 11:11:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Philip

Jag är helt säker på att det är en reflex ni hakar upp er på. Hårt blixtljus reflekteras och skapar dessa suddiga kanter, som mycket väl påminner om en vit standardpensel i Photoshop.



Det är ju liksom en dunväst, dunvästar är ju bulliga, därför sticker den upp på en konstigt sätt över axeln. Jag kan tycka att det är en miss utav fotografen att inte försöka dämpa reflektionen på något sätt vid fototillfälet.

2010-08-26 @ 21:38:15
URL: http://badhusgatan.wordpress.com
Postat av: Hugo

Philip: Det är inte en vit standard pensel jag syftar på utan den som heter skugga av någon anledning, trots att den tvärtom gör det ljust. I verkligheten är nämligen den här västen inte vit upptill utan det är samma mocka där som du ser vid västens ficka på bilden.



Hugo

2010-08-28 @ 11:57:08
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: adam

Tja! Har letat som en galning efter skorna på bild 5 med texten

"Även tydligare preppy-influenser finns kvar."

Vart på nk (gbg)o där finns dem inte.

Hittar dem inte heller på gants hemsida, hjälp!!



När ja ändå skriver får ja tacka för en grym blogg!!

keep the good work up(:



2010-09-07 @ 21:27:42
Postat av: Hugo

adam: Jag är ledsen men jag har inte en aning om varifrån de är. Att det inte är Gant är det enda jag kan säga med bestämdhet. Leta i klassiska frilufts/jakt/fiske-butiker för att hitta liknande är mitt råd.



Hugo

2010-09-08 @ 17:08:32
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Luke

"Vackra kängor, kan dessa bli vad Red Wing-kängorna var förra vintern?"



Var kan man hitta dessa eller liknande? Grymt fina!

2010-09-16 @ 21:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0