Dagens Outfit: Urban Hiking



Manolo skrev i dagarna ett inlägg som berörde höstmodet och begreppet de använde för en av de tre ledande stilarna i höst, var Urban Hiking. Denna ligger nog närmast den stil som jag personligen gillar bäst inför hösten då den är relativt lättburen. Naturligtvis kommer jag blanda denna med influenser från fiskarmodet och säkert mycket annat, om detta skvallrar mössan om inte annat. Jag gillar skorna även om man måste passa sig så man inte ser ut som en "Ecco-kille" om ni förstår vad jag menar. Tror jag ska piffa upp min egna mössa med en liknande lapp, den behöver det verkligen.


Ett sätt att få lite förändring på mössan om inte annat.



Jacka:
Polo Ralph Lauren Tröja: Burglar T-shirt: Docker´s Jeans: Nudie Lab Skor: Diemme Mössa: Naval Clothing Factory

Hugo

Kommentarer
Postat av: Chris

Hej!



Gillar verkligen din blogg, keep up the good work! En fråga var hittar man den tröja du la upp i dagens outfit?



Piz

2010-07-20 @ 09:45:10
Postat av: Hugo

Kul att du gillar bloggen, tröjan finns på Nitty Gritty om den inte helt plötsligt blivit slutsåld trots att priset inte rabatterats. I Göteborg finns den på Fever och Shelta. I Stockholm säljs den också på butiken Jus men jag har ingen information angående vad som finns i respektive butiks lager.



Hugo

2010-07-20 @ 12:07:52
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Axel

Hej!



Tack för en riktigt bra blogg. Alltid riktigt bra och läsvärda inlägg, en av få bloggar som alltid leverar, kul! Iaf, jag tänkte bara fråga om du kommer köra med dina Red Wings i år?

Jag kommer definitivt göra det dom kallaste dagarna. Så skönt att ha me tanke på vintern förra året. Jag bara tänkte att det kanske inte är samma trend som förra året men det är ju ett tidlöst alternativ.



Tack ännu en gång för en bra blogg!

2010-07-20 @ 12:47:30
Postat av: Hugo

Hej Axel, verkligen kul att du gillar bloggen, en sån här kommentar var verkligen vad jag behövde idag. Jag kommer absolut använda mina Red Wing-kängor i år igen, de är såpass allround att man kan få in dem i de flesta stilar och matcha med det mesta. Fungerar i princip till allt, jag brukar bära skepparkavaj, jeans och fiskarmössa till dem under vintern men jag har exempelvis sett Kanye West matcha dem med jeans, cardigan, skjorta, fluga och parkas med fuskpäls. Tidlösa skor som är trendiga denna vinter också då alla som köpte dem förra året kommer använda dem i år igen.



Hugo

2010-07-20 @ 15:26:53
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0