Dagens Outfit: Allt man behöver


En tjock, stickad tröja, ett par grövre jeans, en rutig basskjorta, ett par robusta kängor och en jacka som står emot vind och väta är väl precis allt man verkligen behöver under hösten. Saknar man något av dessa plagg är det svårt och ett inköp går inte att vara utan. Det här är alltså vad man faktiskt behöver under hösten, men addera ett par raggsockor, ett par grovstickade vantar och en mössa så blir det både mer anpassat för vintern och roligare att titta på. Accessoarerna är trots allt pricken över i och det blir lätt lite tråkigt utan dem. Den här utstyrseln bevisar kanske just detta, hur viktigt det är med accessoarer och det känns kul att kunna fortsätta på accessoar-temat med lite omvänd psykologi. Samtidigt ska man inte glömma bort att det inte spelar någon roll vad du har för accessoarer om basplaggen du bär ser mediokra ut.

Jacka:
Woodland Tröja: These Glory Days Skjorta: 16thCollection Jeans: Nudie Skor: Diemme

Hugo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är kvaliteten på 16th collection skjortan?

2010-08-11 @ 20:15:23
Postat av: Hugo

Jag skulle säga att den är ganska dålig men med tanke på pris och så kan det kanske ändå vara värt det.



Hugo

2010-08-11 @ 22:34:15
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Oscar

Kvaliteten är väl inte jättedålig, men de är enormt konstiga i storlekarna.

2010-08-12 @ 02:04:49
Postat av: Anonym

Oscar:



Hur menar du då? Är de större eller mindre?

2010-08-12 @ 12:56:43
Postat av: robin

Funderar också på att beställa en skjorta från 16thcollection, så vore asbra att veta hur storlekarna är även om de har mått. Är passformen bra?



Har ni något tips på en riktigt grov, stor och go mössa inför vintern?

2010-08-12 @ 16:06:48
Postat av: Hugo

robin: Jag har hört att de är ganska korta eller åtminstone blir det efter en tvätt. Jag tror dock att den skjorta som det var problem med storleksmässigt och tvättmässigt, var en i rött chambraytyg.

Our Legacy gör just nu några fina mössor som dock inte är så "stora o goa". Kan återkomma vad gäller mössor lite senare här på bloggen men det är inte något dagsaktuellt ämne.



Hugo

2010-08-12 @ 17:07:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Oscar

Ja, jag kanske uttryckte mig lite illa. Det är passformen som är en smula underlig.



Jag har skjortan på bilden och den är väldigt kort i storleken. Jag är runt 183cm och normalbyggd och valde M. Skjortan är ganska väl tilltagen vad det gäller bröstvidd, ärmvidd, ärmläng etc. Men den är för kort.

2010-08-12 @ 18:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0