Sommarmode 2010: Färgerna


Några personliga favoriter, egentryckt t-shirt, Raffe-skjorta och tröja från Boomerang.

När vi ändå är inne på ämnet färg och då i huvudsak för hösten, kändes det som att ett litet färginlägg med fokus på sommaren var på sin plats. Jag tog mammas kamera och drog ut några av mina favoritplagg ut i trädgården på mitt landställe i Småland. Färgskalan talar för sig själv med fyra nyanser av blått. Det har varit marint för hela slanten i sommar och de fyra nyanserna matchas med fördel till vitt för olika typer av seglarlook. 


Skor från Vans.

T-shirten sitter jag i just nu, kombinerad med mina marinblå shorts och espadrillos fungerar det riktigt bra. Skjortan har ni sett på bild tidigare, då kombinerad med ett par Acne-chinos och ett par seglarskor från Sperry Topsider. Min absoluta favoritkombo är just detta men med Boomerang-tröjan över och Vans och mössan från Velour till.


Boomerang-tröjan är inte lila som det kanske ser ut på dessa bilder.

Min relativt nya tröja från Boomarang symboliserar mycket av sommarens mode. Bara att man kallar det saltvattentvättad lin gör att nördar som jag uppskattar den ännu mer. Att den är i en urtvättad blå färg gör det inte sämre.


T-shirt med ankarmotiv som jag tecknat och tryckt själv.

Slutligen måste jag få skryta lite om t-shirten som jag tryckt själv. Den är tryckt på en vit t-shirt från Our Legacy och jag har tecknat och tryckt ankaret själv. Det är ett inside out-print gjort med fotoscreen-teknik. Tillsammans med mina hemsydda shorts är den nästan optimal men marinblå shorts passar i sanningens namn bättre.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Ogge

Måste säga att t-shirten va riktigt snygg. Tänkte precis fråga (innan ja läste att du gjort den själv) vart man kan få tag i sen sådan:)

2010-08-07 @ 10:28:40
Postat av: Hugo

Nej, det blir svårt. A.P.C. och Velour brukar annars erbjuda fina inside out-print.



Hugo

2010-08-07 @ 13:10:49
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Hugo

Nej, det blir svårt. A.P.C. och Velour brukar annars erbjuda fina inside out-print.



Hugo

2010-08-07 @ 13:17:48
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0