Dagens finkultur: Boktips



Jag uppskattar mat mer än de flesta jag känner och definitivt mer än de flesta i min ålder. För cirka tre veckor sedan läste jag en väldigt bra bok som skulle tilltala vilken gourmet som helst och alla språkfantaster också för den delen. Språket är oerhört bra med en avancerad meningsuppbyggnad men några konstiga ordval, vad jag tolkar som översättningsmisstag, förtar lite av det språkliga. Hur som helst låg jag och gav ifrån mig små guturala läten av njutning medan jag läste om kryddor, örter, fiskrätter och bakverk. Bland de mest njutbara böcker jag läst så om ni behöver en bok till den här typen av regniga dagar, köp den.

Hugo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0