Dagens Outfit: Urban Italian



Jag bjuder idag på en klassisk utstyrsel i delvis italiensk anda men ändå relativt avslapnat. Något som skulle kunna kallas casual friday, ja inte vet jag.Denna outfit känns som en hybrid mellan en Brunello Cucinelli och Michael Bastian. En Italienare som flyttat till New York helt enket, en urban italienare. Det är två plagg i outfiten som jag skulle vilja slå ett extra slag för och det är den hallonröda ulltröjan och Chukka bootsen, detta är två plagg som passar mycket bra under hösten. Jag menar att Chukka Boots är en av de bästa skorna som finns. De lämpar sig för de flesta väder (men kanske främst under de kyligare delarna av året) och passar till kostymen likaväl som till jeansen. När det kommer till färgen på Chukka bootsen tycker jag att det är snyggast med nougatbruna eller jordfärgade. Men åter till den hallonröda tröjan. I den här outfiten representerar den tillsammans med bröstnäsduken en lite mer intressant färg och hallonrött återfinns på vissa ställen i bröstnäsdukens mönster vilket gör utstyrseln mer enhetlig utan att övermatcha.

Glasögon: Epos Milano Tröja: Joseph Turner Kavaj: Hickey Skjorta: Barba Napoli Skor: Edward Green Byxor: Incotex Väska: Delvaux Bröstnäsduk: Stefano Ricci

Kommentarer
Postat av: Abraham

Snyggt!

2009-09-13 @ 00:20:51
Postat av: Anonym

Otroligt snyggt!

2009-09-14 @ 13:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0