Dagens Outfit: Wilhelm



I fortsättningen kommer detta dyka upp då och då. Dagens Outfit med ett namn på en person. Det har hänt några gånger tidigare att vi berättat en kort story som har att göra med kläderna på ett eller annat sätt, men då har vi inte döpt inläggen till samma namn som huvudrollsinnehavaren. Här är i alla fall Dagens Outfit: Wilhelm.

Wilhelm hade slutat tidigt och promenerade nu hem via Gamla Stan. Klockan var två och det var relativt folktomt på gatorna i Gamla Stan. Vädret var det bästa på ett par dagar även om detta endast innebar att det inte spöregnade. Wilhelm var dock klädd för både regn, kyla och blåst så det var inte oväntat när han kände svetten börja rinna under den stickade tröjan. Han knäppte upp oljerocken som ännu var såpass ny att man blev kladdig om händerna när man tog i den. Detta var ett problem, speciellt för Wilhelm som hatade att bli kladdig om händerna, men han visste att det bara var att använda den tills det började försvinna. Han kände hur lite snor började rinna ut ur näsan på honom och van som han var drog han genast upp en servett ur innerfickan.

Rock: Barbour Tröja: Peter Jensen Jeans: Acne Mössa: Steven Alan Skor: Adam Kimmel

Hugo


Kommentarer
Postat av: Admin

jag dör!

detta kan vara det roligaste på länge.

jag blir nästan generad av tanken att någon kan ha suttit och skrivit något sådant som detta seriöst.

frågan är om det är sött eller bara pinsamt.

just nu lutar det dock åt det senare.

2009-10-14 @ 22:27:54
Postat av: Fredde

sluta kopiera andras bloggidéer!!! Försök komma med något eget kids!

2009-10-15 @ 00:29:03
Postat av: Carl

Håller med de föregående talarna, jag skäms å era vägnar. Känns väldigt krystat.

2009-10-15 @ 12:44:13
Postat av: Hugo

Ojdå, med tanke på vilken dålig respons detta fick så är det nog inte så troligt att ni ser det igen på ett tag. Att det skulle vara krystat är dock en smula överdrivet då detta skrivs endast på skoj.



Hugo

2009-10-15 @ 18:14:34
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Admin

jag här igen, omotiverad kritik från min sida egentligen.

det hela låter som något urklippt ur en barnbok, en dålig och tillgjord sådan.



skärpning!



fast ni är unga, kanske ni fortfarande läser barnböcker?

2009-10-15 @ 19:16:07
Postat av: Schenken

För står inte riktigt vad ni menar... Själv tycker jag att det var ett bra inlägg....

2009-10-15 @ 20:01:17
Postat av: Gustaf Porseryd

Tyckte ärligt att det var ett bra inlägg. Känns som om de övriga kommentarerna är väldigt omogna.

2009-10-15 @ 20:03:59
Postat av: Carl

Får försöka nyansera mitt inlägg något. Skämmas kanske var ett starkt ord, så mycket bryr jag mig inte om "mode"bloggar. Men jag tycker att det uppvisas allt för lite självdistans, och distans till kläderns om uppvisas, i detta inlägg. Jag tänker på det fingerade Öfverklass namnet (precis som Ludwig) och det, i min mening, överdrivna förskönandet av dessa statusplagg såsom oljerocken och referenserna till Manolos diskussioner i kommentarerna. Jag menar, kom igen, dessa plagg som Stockholms gator är proppade av är ju numer bara ett sätt att försöka häva sig i brattskaran, nog finns det både vackrare och mer funktionella plagg för storstaden. Snoret och näsduken på slutet blir bara för mycket, jag vet inte vad det ska syfta till, roligt var det ju inte i vart fall. Känns mest generande. Tycker att detta inlägg luktar lite hybris, denna medelålders, rika och fashionabla Wilhelm känns inte trovärdig utan mer som en 14-årings modefantasi.

2009-10-15 @ 23:26:02
Postat av: Hugo

Carl: Angående namnet Wilhelm så tog jag det efter en extremt snorig före detta klasskamrat och tanken var inte att han skulle vara rik, medelålders och fashionabel vilket jag heller inte yttrat i detta inlägg.



Hugo

2009-10-16 @ 16:55:25
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0