Veckans Outfit: Den färgglada ulltröjan II



En lördag i ett grått Stockholm är det perfekta tillfället att addera lite färg till den i övrigt slimma, dressade, italienska lördagsutstyrseln. Detta är en ovanligt genomtänkt utstyrsel med bland annat en orange tröja som fångar upp de oranga tonerna i glasögonbågarna.

Rock:
Raffaele Caruso, Lite längre ytterrock i smalare form. Ni såg den säkert på Manolo nu i veckan och det är också därifrån jag tagit bilden.

Tröja: J.Press, Underbar tröja från J.Press. Tyvärr finns den här inte längre kvar bland deras "Shaggy Dog-tröjor" men den är fortfarande fin att titta på.

Skjorta: Polo Ralph Lauren, Vanlig basskjorta från Polo Ralph Lauren som passar utmärkt till jeansen från A.P.C.

Jeans: A.P.C. Jeans i en fantastisk indigo-blå färg som passar oerhört bra ihop med tröjan. Som ni vet så är det i stort sett bara A.P.C.-jeans i våra outfits nuförtiden och vi får försöka ändra på det snart men samtidigt så tycker jag verkligen att de är fantastiskt schyssta.

Skor: Gaziano & Girling, Whole-cuts från Gaziano & Girling i ett lite spetsigare utförande. Gillar verkligen hur dessa avskalade skor fungerar med handskarna från Aspesi.

Glasögon: Polo Ralph Lauren, Riktigt grymma bågar från Polo Ralph Lauren. Lägg märke till den oranga ton som bågarna innehåller och hur bra de på så sätt matchar tröjan.

Handskar: Aspesi, Trevliga skinnhandskar med mockadetaljer från Aspesi. Det är trevligt med accessoarer och jag är förvånad över att jag inte använt mig mer av handskar i de utstyrslar som publicerats.

Hugo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0