Konsten att bära t-shirt



Som uppföljare till Konsten att bära jeans, kommer nu Konsten att bära t-shirt. Att vara så intresserad som jag är, är både en välsignelse och en förbannelse. Hur svårt kan det vara med en t-shirt? Svaret är att det är så svårt som man gör det och jag har valt att göra det riktigt svårt för mig och försöka djupdyka i vad som är viktigt i en t-shirt och hur man bär den med bästa resultat. Okej, här kommer en djupdykning i ett -av många- underskattat plagg.



Ringning:
Precis som i alla andra fall så beror ringningen på vad ändamålet är. För den som känner behov av att bära t-shirt under dressad skjorta på grund av kylan som råder så här års, är en vit t-shirt med djupare urringning att föredra. Detta beroende på att man inte vill att den ska synas igenom skjortan och att heller inget av t-shirten ska synas uppe i halsen när man har skjortan lite mer uppknäppt. Under flannelskjorta däremot är en vit t-shirt som sticker upp i halsen, kanske precis vad man söker. Se till exempel bilden med Pendleton-skjortan och den vita t-shirten här ovan.

Att bära t-shirt under andra plagg: Att bära t-shirt under till exempel lite mer dressad skjorta behöver inte vara en stilmiss alls. Själv stilmissen är när t-shirten antingen syns igenom skjortan på grund av att den är i för mörk färg eller att t-shirten syns uppe i halsen på grund av att den inte är tillräckligt urringad. Under flannelskjorta är t-shirt rentav att rekommendera och det kan vara riktigt snyggt med en lite mer ringad t-shirt under cardigan.


T-shirt från HM, 99:-                        Bild hämtad från Personal Shopper

Färg och mönster: En helt vit t-shirt är bäst i de flesta av fall men under sommaren är randiga t-shirts kanske lite roligare. Jag är väldigt svag för vit-blå-randigt och ovan ser ni en t-shirt från H&M för endast 99 kronor. Min favorit t-shirts köpte jag på Our Legacys utförsäljning i höstas. Den är mörkgrå med ganska djup urringning och i ett väldigt trevligt, lent material.

Passform: Här är återigen något som beror lite på så att säga. Jag tror dock att de flesta av er är ganska tunna med tanke på att ni i huvudsak är mellan 18 och 30 år enligt undersökningar. Är man lite tunnare så är det oftast snyggast med en lite hängig, rak t-shirt. Inte inskuren med andra ord. Vad gäller ärmarna så har jag inte mycket att säga men att ha t-shirts med lite längre "kortärmar" är sällan rätt.

Hugo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0