Det bästa från slutrean



Igår och i förrgår gick jag en hel del på stan. Nya kollektioner har börjat strömma in i butikerna och gamla kollektioner reas nu ut med kraftigt reducerade priser. På Åhléns City upptäckte jag till min stora glädje att de tagit in både nykrönta Guldknapps-vinnaren Carin Wester och favoritmärket Our Legacy. Bland favoriterna i Our Legacys höstkollektion finns en riktigt snygg marinblå peacoat som ni bör kolla upp. För att återgå till vad det här inlägget egentligen ska handla om så tänkte jag bara dela med mig av mina favoriter från slutrean och dessutom ett litet vintagetips. Några inköp har det blivit och självklart finns de med på listan.

Vad:
Chinos
Var: SOLO
Märke: Made In The Shade
Pris: 400 :-

På Solo vid Norrmalmstorg fanns det mängder med överblivna chinos från flera olika märken. De mest prisvärda och likaså de jag fastnade för kom från Solos egna märke Made In The Shade. Jag har gillat Made In The Shades två senaste kollektioner väldigt mycket då de påminnt oerhört om Our Legacys två senaste. Ett par av dessa kan du nu inhandla för 400 kronor med andra ord nedsatta med 67 procent. Själv valde jag ett par mörkblå som jag idag använt till en vit t-shirt med mörkblå tunna sträck, ett par espadrillos och min mössa från Velour över mitt just avsnaggade hår.

Vad: Jeans
Var: Weekday
Märke: Cheap Monday
Pris: 100 :-

När det är 75 procent rea på Weekday är det ett utmärkt tillfälle att utöka garderoben med ett par jeans. Detta var precis vad jag gjorde och jag lyckades faktiskt hitta ett par som inte satt som ett ålskinn. För varje säsong så får Weekday in fler och fler jeansmodeller med en mer normal passform och även om kvalitén inte är den bästa så glömmer man snabbt det när priset ligger på hundra kronor.

Vad: Skjorta
Var: Herr Judit
Märke: J.Crew
Pris: Okänt

Var inne på Herr Judit idag med Molly från min klass och där hittade jag en riktigt snygg rosa skjorta med vit krage. När jag kollade i nacken på den för att se vilken storlek det var insåg jag att den var från J.Crew och i storlek small. Hade jag haft pengar hade den tryggt legat på min säng just nu. Den saknade dock prislapp och i och med att jag ändå saknade pengar orkade jag inte fråga. Men om du bor i Stockholm och har storlek small i skjortor så är den ett riktigt kap.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Var det några Oxfordskjortor från J.Crew hos HerrJudit?

2009-08-17 @ 21:45:22
URL: http://ourclothes.blogg.se/
Postat av: Elsa

Skulle man kunna få se en bild på er ?

2009-08-17 @ 23:56:15
Postat av: Filip

de har fått in lite skjortor från J.crew. Den skjortan som det står om på bloggenb kostar 399 och är i nyskick. Det ska tydligen komma mer skjortor

2009-08-18 @ 19:33:52
Postat av: Frank&Rémy

kanske värt att ta en sväng förbi trots allt

2009-08-19 @ 11:23:59
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0