Dagens Outfit: Mössmode



Uppkavlade mössor har varit på tapeten en längre tid nu, då i form av små sotarmössor med ett litet uppvik. Denna trend har spåtts vara påväg bort av vissa men nu förnyas trenden istället. Större mössor med ett stort uppvik har blivit en stor del i alldagligt herrmode och bärs av allt ifrån skateboardåkare till urbana skogshuggare. I dagens inlägg kombineras denna typ av mössa med en lite grövre innerstadsklädsel med influenser från både skatemode och just skogshuggarmode. Flera sådana här mössor finns att tillgå på skatebutiken Hollywood.

Jacka:
Polo Ralph Lauren Cardigan: Universal Works Jeans: Nudie Skor: Red Wing Mössa: Joe McCoy

Hugo

Kommentarer
Postat av: A

Underbart! Enkelt och bra, precis som det ska va

2010-09-25 @ 23:50:02
Postat av: Martin

Var har du hittat koftan? Hittar modellen, men inte färgen...

2010-09-26 @ 12:54:43
Postat av: J

till martin:

jag hitttade den:)

http://www.endclothing.co.uk/brands/universal-works/universal-works-milano-knit-work-jacket.html

2010-09-26 @ 17:58:07
Postat av: Victor Wessberg

Tja Hugo!

Måste först bara säga att jag tycker att din blogg är galet bra, besöker den iallafall ett par gånger om dagen! Men jag behöver din hjälp.

Har kört fast helt och hållet när det gäller en mössa, och du verkar ju ha en jäkla bra koll på det!

Så om du har något tips till mig på en mössa i prisklassen 100-250kr?

Gärna någon svart, men även i någon roligare färg?



Det skulle hjälpa mig väldigt mycket! Så är otroligt tacksam för ett svar! :)

2010-09-26 @ 18:24:07
Postat av: Hugo

Martin: Precis som J skriver hittade jag den på EndClothing. Finns också på Nitty Gritty.



Victor Wessberg: Haha, en gång per dag känns som att det borde räcka med tanke på uppladdningsfrekvensen. Angående mössa så är länken ett tips om du inte kollat den. Annars är det H&M och Made in the Shade som gäller i den prisklassen.



Hugo

2010-09-26 @ 19:02:07
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0