Dagens Outfit: Blått, det nya svarta


Den färg jag bär klart oftast är blått. Det är lätt att kombinera färger till även om inte svart ser särskilt bra ut i kombination med blått. Detta brukar ses som en klassisk stilmiss och är anledningen till att jag äger ytterst få svarta plagg. Brunt och blått är en oslagbar kombination och likaså blått och vitt. Med detta i åtanke är det lätt att förstå vad skorna går i för färg under höst respektive vår. Om man inte bär blåa skor vill säga. Bär man mycket blått med några få färgglada inslag är man alltid snygg. Naturligtvis måste man också ta lite ansvar för vad man bär för plagg i denna smått oslagbara färg men det är underförstått. Ett par rejäla bruna kängor skulle fungera lika bra till detta som ett par vita Vans Authentics. Det blåa herrmodet är kanske det minst säsongsbundna av alla.

Jacka:
Universal Works Tröja: A.P.C. Skjorta: Polo Ralph Lauren Jeans: Nudie Skor: Diemme Mössa: Norse Projects

Hugo

Kommentarer
Postat av: Calle

Virrigt inlägg måste jag säga..

2010-09-14 @ 07:48:46
Postat av: Hugo

Jag läste det nu och ser att du har helt rätt. Kan dock inte göra något från min mobil. Fixar inom kort.



Hugo

2010-09-14 @ 08:33:31
URL: http://[email protected]
Postat av: christoffer

Ack ack Style by Lindberg. Rätt kombination av svart och blått visar känsla för smak och sinne. Det kan lyfta en outfit till en nivå dit man ej kan komma med simpla färgkombinationer. Inte sagt att det simpla inte kan vara snyggt.

2010-09-14 @ 11:51:16
Postat av: ricky

klockren blogg helt i min smak



gör gärna ett inlägg om vinterjackor snart och då tänker jag verkligen varma vinterjackor

2010-09-15 @ 00:29:22
Postat av: Hugo

christoffer: Absolut kan det vara det. Jag brukar dock försöka mig hålal undan från att kombinera dessa färger och håller mig gärna till det klassiska, det simpla.



ricky: Det kan säkert klämmas in inom kort.



Hugo

2010-09-15 @ 20:35:05
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Kricke

Blått har alltid varit svart! Ingen nyhet alltså.

2010-09-16 @ 08:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0