Dagens Outfit: Brunt och robust, blått och elegant



Bloggen har under det senaste halvåret utvecklats till ett forum för stilrelaterade frågor och jag försöker svara utförligt på så många av dem som möjligt. Signaturen V frågade häromdagen angående jackor med tydliga skogshuggarinfluenser, något som säkert många av er undrar kring då dunvästen är ett så svårburet plagg. Ett utförligare svar kring detta kommer inom kort men denna jacka från Albam är helt klart en höstjacka för den som vill haka på skogshuggartrenden utan att frysa om armarna. Jackan är regn och vindtät med plats för tjockare kläder under men kan inte klassificeras som någon verklig vinterjacka, i alla fall om vintern blir lika kall som den förra var. Den här tiden på året, med en crewneck och en oxfordskjorta under, är den dock helt perfekt. Färgskalan är det viktigaste. Brunt och blått går bra ihop och det bruna som de robusta plaggen står för vägs upp på ett bra sätt av mer eleganta plagg i blåskala.

Jacka:
Albam Tröja: J.Press Skjorta: Polo Ralph Lauren Jeans: Our Legacy Skor: Red Wing Mössa: Joe McCoy

Hugo

Kommentarer
Postat av: Philip

Hej, tack för en grym blogg! Är det där Red Wing 8138d? Vågar man beställa ett par över internet utan att ha provat dom innan? Finns det en risk att skorna i storlek 42 ser lite "klumpiga" ut?

2010-09-21 @ 22:24:36
Postat av: Per - Manligheter

Schysst outfit. Stort plus att du tog med en Shaggy dog!



Philip, klassiska Red Wing är grova (eller klumpiga om man så vill) men det är själva poängen. Har du grova kläder på överkroppen ser det lätt oblanserat ut med en nätt sko runt foten.

2010-09-22 @ 10:49:52
URL: http://www.manligheter.se
Postat av: lovisa

Brun är en väldigt fin och höstig färg!

2010-09-22 @ 10:58:46
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Hugo

Philip: Jag har ett par Red Wingg i storlek 43 och de är ganska stora i storlekarna vilket resulterar i att de ser aningen klumpiga ut. Jag är i och för sig bara 180 cm så det är kanske inte så konstigt att de ser klumpiga ut.



Per: Shaggy Dog-tröjorna är fantastiska och när vi ändå talar fina tröjor, varifrån är din med flygande fasaner på?



lovisa: Håller helt med dig.



Hugo

2010-09-22 @ 15:42:38
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Johan

Vart kan man få tag i den underbara bruna jackan?

2010-09-22 @ 15:45:10
Postat av: J

Jag undrar vad man bör välja för storlek i red wing kängorna(för inte se jätte klumpiga ut)

Har ett par converse alll star som jag har 44 i.

2010-09-22 @ 21:19:43
Postat av: Klumpigt

Väljer lite större byxor om ni tycker det blir klumpigt, sen så har ni väl en tjockare på er också antar jag ...

2010-09-22 @ 21:43:34
Postat av: Hugo

Johan: Oi Polloi är det enda stället jag vet tyvärr.



J: Du ska kunna få plats med ordentliga sockor så jag skulle satsa på storlek 44 eller möjligen ett halvnummer ned om det finns.



Klumpigt: Det är helt sant men jag har inga jättevida jeans, något som måste införskaffas, och således är detta med klumpigheten något av ett problem för mig med.



2010-09-22 @ 21:57:49
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Martin

kommentar till Hugos svar till J: Red Wings är ju stora i storlekarna, många försäljare rekommenderar att gå ner en hel storlek. Själv gjorde jag det, och kan trots det uppleva dem som aningen stora.

2010-09-22 @ 22:18:08
Postat av: Hugo

Martin: Okej, mina i storlek 43 är aningen stora men jag har vanligtvis 42,5.



Hugo

2010-09-22 @ 22:36:21
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Filip

Gillar din stil! Men waow, är du bara 16?

2010-09-23 @ 11:23:41
Postat av: M

Tycker du skirver en grym blogg. Men skulle du inte kunna visa några ''preppy'' outfits? Skulle vara superkul! :)

2010-09-23 @ 16:24:04
Postat av: Johan!

Hugo, vart hittar jag budgetvarianter på de tröjorna?

2010-09-23 @ 16:47:17
Postat av: Martin

Tjena jag skrev ett mail til dig angående ralph lauren beanie, vore schysst ifall du svara på det:)

2010-09-23 @ 18:57:10
Postat av: Hugo

Filip: Kul att du gillar det. Besviken över min ålder?



M: Jo, det kunde vi klämma in. Antar att du kommer uppskatta dagens inlägg "Black Ivy" om inte annat.



Johan!: Budgetvarianter? Svårt, tror att GAP möjligen gör det bästa i en lägre prisklass men just Shaggy Dog-tröjor är nog svårt.



Martin: Svar kommer nu.



Hugo

2010-09-23 @ 20:55:41
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Filip

Hugo, tvärtom! Checkar in här varje dag och hade bara fått intrycket av att någon lite äldre skrev. I was wrong! (:

2010-09-23 @ 22:10:18
Postat av: J

vilken färg på red wing är enligt dig den färg som är mest lättmatchad?

2010-09-23 @ 23:17:13
Postat av: Hugo

Filip: Okej, det var ju goda nyheter. Jag tycker personligen att man kan bli lite störd när man målat upp en bild för sig som sedan inte överensstämmer med verkligheten.



J: Både de mörkbruna och de ljusa är väldigt lättmatchade, det är snarare stilen de utstrålar som skiljer sig något. De mörkbruna ser något mer eleganta ut (lite mer åt Alden-hållet), medan de ljusbruna är mer av riktiga skogshuggarkängor. Det är i alla fall känslan jag får av skorna. Röda skulle jag dock inte rekommendera utan låt valet stå mellan ljus- och mörkbruna.



Hugo

2010-09-24 @ 09:21:39
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0